Éléskamra ország?
Az áldást sodika küldte 2007. július 31., kedd - 15:11-korCímkék: globalizacio graf jozsef hungarizmus mezogazdasag
116 komment
Miután úgy látom, hogy rengeteg súlyos félreértés él a fejekben arról, hogyan is működik a globális kereskedelem, úgy érzem, érdemes tisztáznunk néhány dolgot.
Ebben az eszmefuttatásban helyenként kénytelen leszek a neoliberális megközelítés felöl szemlélni az eseményeket, szemben a jobboldali narratíva lokális jelentőségeket sokszor felülbecsülő álláspontjával, de ezt kizárólag azért teszem, hogy a valóságtól elrugaszkodott álproblémák ne vonhassák el a figyelmünket a valódi kérdésektől.
Kakukktojás a szemétdombon
Elsőként egy nagy tabut szeretnék ledönteni. Valamelyik este rádöbbentem arra, hogy még a Gyurcsány kormányban is akad olyan miniszter, aki jó helyen van a helyén. (Ettől függetlenül a többit továbbra is egyenként kéne a Dunába lőni, de ez most részletkérdés. :-)) Gráf József az egyetlen olyan kormánytag, akit hallgatva nem nyílik ki a bicska az ember zsebében, elvégre látszik rajta, hogy nem zárkózik el a szakmai szervezetekkel való széleskörű egyeztetésektől, nem veszi semmibe a gazdatársadalom különböző rétegeinek érdekeit, így pedig egy olyan kormányzati politikát testesít meg, mely egy népszolgálatot komolyan gondoló vezetőtől valóban elvárható.
Feltehető persze a kérdés, hogy ha ilyen kiváló agrárminiszterünk van, akkor őszre miért várható az élelmiszerárak egekbe emelkedése. Nos, amikor valaki (pl. Tomcat) azzal jön, hogy a tavaszi fagykár, és a múlt havi hőség csak egyik komponens a sok közül, és ez még önmagában nem indokol drasztikus drágulást, akkor tökéletesen igaza van. A probléma ott kezdődik, hogy aki ilyen véleményen van, általában itt pontot is tesz a mondat végére, és a többi szempont vizsgálatára már egyáltalán nem pazarol energiát.
Bioetanol - kukorica az autóba
Pedig az összes valamirevaló szakember megmondta, hogy elsődlegesen az amerikai bioetanol-gyártásnak köszönhető az áremelkedés. Egymás után nőnek ki odaát a földből a gyárak, melyek üzemanyagot állítanak elő a kukoricából, így megindult egy szükségszerű folyamat, aminek a hatására a kukorica ára nagyon lassan a kőolajéhoz kezdett igazodni. (Az, hogy valaha megközelíti, egyelőre csupán utópisztikus rémlátomásnak tűnik, de még ez sem teljesen kizárt.)
Hogy nekünk ehhez mi közünk, amikor egyrészt Amerika nagyon messze van, másrészt pedig - ahogy Mária Terézia is megmondta - évszázadokon keresztül mi voltunk Európa éléskamrája?
Nos, mindkét felvetésre ugyanaz a válasz. Annyi 'a közünk', hogy amikor még Amerika messze volt, és amikor még valóban mi voltunk 'az éléskamra', akkor nem volt olyan fejlett a logisztika, mint manapság. Megfelelő mennyiségen túl nem számított elenyésző kiadásnak egy terményt a világ másik részén értékesíteni. Mindenki, aki kizárólag a helyi adottságokról beszél, nagyvonalúan elfelejti, hogy a mai világgazdaság nagy részben az olcsó szállításra épül.
Hülye lesz a magyar gazda itthon fillérekért túladni a kukoricán, ha jobban megéri exportálni.
És a kenyér?
Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy 'ez csak a kukorica', de mi köze van mindennek a sertéshús árához. Nos, a disznó kukoricát eszik, tehát az árába beépül a kukorica ára. Ezt szerintem bármelyik 10 éves kisgyerek képes belátni. :)
A kenyér árában pedig ott jelenik meg mindez, hogy a piacnak kutya kötelessége kompenzálni a búzatermelőt amiatt a közvetett veszteség miatt, ami abból fakad, hogy annak ellenére is hajlandó búzát termelni, hogy különben hülyére keresné magát a kukoricán.
Ha nem akarunk éhen dögleni, vagy kenyér híján belefulladni a kukoricába, akkor láthatjuk, hogy nem kerülhető meg ennek a haszonáldozati költségnek a fedezése. Szerintem ez is pofonegyszerű összefüggés, felesleges sokat magyarázni.
Hol ebben a piacgazdaság?
A másik felvetés (szintén többek között Tomcat-től), hogy ha valahol központi ármeghatározás van, akkor az nem valódi piacgazdaságra, hanem szocialista tervgazdaságra hajaz. Pedig a valóságban nincs központi ármeghatározás. Az égvilágon semmi se tiltja a parasztnak, hogy az uniós intervenció szabta szint alatt értékesítse a terményeit. Ha hülye akar lenni, lehet hülye is. :)
Ennek persze az a hátránya, hogy hiába vannak tele a magyar raktárak, a bennük tárolt termény nem a mi tulajdonunk, hanem az Unióé. Így fordulhat elő az a skandalum, hogy román gazdák vásárolnak be a magyarországi készletekből, mely végső soron ősszel nálunk fog árufelhajtó hiányt eredményezni. Azt azonban, hogy ez mennyire egyoldalú hátrány, mégsem lehet a pillanatnyi helyzet alapján megítélni, elvégre ha az ő intervenciós raktáraik lennének tele, akkor abból fordított helyzetben mi elégíthetnénk ki a saját igényeinket.
Ráadásul ez az "elrabolják a kajánkat a szőröstalpúak" demagógia már csak azért sem állja meg maradéktalanul a helyét, mert bár - mint már említettem - manapság viszonylag tényleg alacsonyak a szállítási költségek, ugyanakkor nekünk ezzel együtt is jobban megéri a saját készleteinkből bevásárolni, mint bárhol máshol. Ezt is képes bármelyik 10 éves gyermek belátni: mivel nem kell szállítani a cuccot, helyben olcsóbb. Itt jön be a képbe Gráf miniszter úr kompetenciája, így talán megelőlegezhetünk neki annyi bizalmat, hogy hajlandó lesz költségvetési keretből lekötni a hazai raktárak tartalmának nagy részét.
"Ezért volt szar belépni az EU-ba!"
Ez azért nem ennyire egyszerű. A világgazdaság vérkeringésének az EU nélkül is része lennénk, így a gazdáink akkor sem lennének hülyék a világpiaci ár töredékével beérni. Tetszik, nem tetszik, a valódi klasszikus piacvédelem ma már csak Észak-Koeához hasonló, a külvilágtól tökéletesen elzárt rendszerekben képzelhető el, minden más berendezkedés feltételezi a globális tendenciák hol nagyobbrészt, hol kevésbé előnyös hatásainak érvényesülését.
- És a nemzetiszocializmus? -
Itt persze, ha nem vagyunk teljesen belehülyülve a neolib terminológiákba, érdemes feltenni magunknak a kérdést, hogy mennyiben jelenthet megoldást a Hungarizmus gazdaságpolitikájának modern kori aktualizálása. Ezzel kapcsolatban a fő dilemma, hogy egy belső rendszer kialakításával a nemzetközi zsidóság irányítása alatt lévő külvilág rosszallása - az ipari együttműködés tudatos szabotálása útján - okoz-e nagyobb kárt, mint amennyi előnyt a lokális szocializmus bevezetése jelenthet.
Ez egy nagyon bonyolult kérdés, én bevallottan kevés vagyok a megválaszolásához, bár kétség kívül érdekfeszítő téma, így kiváló vitaindító lehet.
Mindenesetre, amíg erre nincsenek kikristályosodott válaszok (mely alatt nem a 60 évvel ezelőtti viszonyok önmagában való elemzését, hanem a jelenre vetítését értem), sajnos kényszerű meghatározottságnak tűnik, hogy ha Texas-ban bioetanol-gyár épül, akkor "Kecskeméten drágább lesz a vaj".
By SoDI
Eddig 116 komment érkezett (
)
2007. 07. 31. 15:58
Itt is írnak a hungarizmus vidékfejlesztés témáiról :
http://href.hu/x/37pj
2007. 07. 31. 16:03
És ez 2002-es iromány!!!! :D
2007. 07. 31. 16:04
Asszem most már tényleg elolvasom, mert akkor esetleg a jövőben nem kell azzal zárnom az írásaimat, hogy "nem ismerem a témát, így kevés vagyok a válaszok megszüléséhez". :DDD
2007. 07. 31. 16:04
Még ami idézet és átvett elem benne, az sem korabeli hanem 1991-es.
Persze nem ártana pl. nekem is megfogalmazni valami hasonlót :))
2007. 07. 31. 16:06
GYÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!
Tényleg 2002-es!!!!
Na, akkor most rögtön elolvasom! :))))
Ez így érdekesebbnek tűnik, mint valami történelmi doksi.
2007. 07. 31. 16:10
Hogy ne folyjon ki a szemem, az ilyen hosszú szövegeket mindig hangosan, az ágyból hallgatom végig, felolvasóval elhadartatva.
Nem tudom, mit gondolhatnak rólam az utca túlfelén lakó zsidók (zöldövezeti, csendes utca, szinte autóforgalom nélkül, így a nyitott ablakon át mindent hallhatnak).. :D
2007. 07. 31. 16:15
Azért a korabeli cuccok is élvezetes olvasmányok. Különösen a jellegzetes szóhasználat miatt pl. Kárpát medence hadászati élettere, hadvezetések összműködése, és hasonlók :D
2007. 07. 31. 16:17
"hadászati élettér" :DDDDDDD
Ja, ja. Azt is kell olvasni, de most kezdem ezzel. Kedvcsinálónak. :)
2007. 07. 31. 16:55
Na, elolvastam.
Öt pontban foglalható össze a vidéket érintő része:
(1) végzettséghez kell kötni a földöröklést
(2) gyermekvállalással törleszthető állami ingatlanhiteleket kell bevezetni
(3) szükséges a kapitalista nagyüzemek betiltása, ha a sok kisüzem összességében nagyobb társadalmi haszonnal jár
(4) aratás után a közraktár csak a legvégső állomás lehet, elsőként a belső elosztás, illetve az export kerül sorra
(5) az agrárhitelek engedélyezett összege a termelés mértékéhez legyen igazítva, megakadályozandó az adósságcsapda kialakulását
Ez pedig kiválóan megragadja az ideológiát, nehéz vitatkozni vele:
"ellensége minden olyan nacionalizmusnak, amelyben nincs szocializmus, mert az sovinizmushoz vezet; de ellensége minden olyan szocializmusnak is, amelyben nincs nacionalizmus, mert az materializmushoz, kommunizmushoz vezet"
2007. 07. 31. 17:21
A dánok, hollandok is végzettséghez, sőt van ahol még nyelvtudáshoz is kötik a földszerzést.
Igen, a zsidó felvásárlók kartell és ezért drága az élelmiszer és alacsony a parasztok nyeresége...
2007. 07. 31. 17:22
Ez volna csak igazán szakértői kormány ! :)
2007. 07. 31. 19:22
Sodi, egy kulcsszó: GM.
Az USA nyugdíj a GM-be fektetett be, ezért van bioetanol is, ezért jön a szója, kukorica. GM!
Üdv, G
2007. 07. 31. 19:44
Én inkább egy darab földbe fektetek valami eldugott helyen ugyanis az általános hiedelmekkel ellentétben a pénzt nem lehet megenni!Gáz meg nem csak lesz hanem már van!Csak egy hétre zárjanak be a boltok
2007. 07. 31. 20:55
Gregor Schultz: Úgy általában egyénileg kezelt, vegyes részvényekből áll a 401k, és szerintem nem ennyire túlsúlyos benne a GM. Bár nem tudom, utána olvasok (így első blikkre elég hülyén hangzik).
SF: Jaja, ezt a Magosz elnöke is szokta mondani. Nyelvtudás! Ha beszél magyarul (mely alatt nem azt kell érteni, hogy makog, hanem azt, hogy tud többszörösen összetett mondatokat is helyesen értelmezni), vásárolhat.
És ezt tényleg NEM TILTJA SEMMI!
Buddha: Önmagában még attól, hogy a neveden van valami föld, még nem lesz kajád. :)
2007. 08. 01. 16:41
már sajnos észak-korea is lefeküdt a jenkiknek. csak itt magyarországon kellene megvalósítani egy tökéletesen a globalizációtól mentes rendszert, munkatáborok meg éhinség nélkül...határokat, hágokat lezárni....előtte multikat, világbank, valutaalap, bankok , stb kiutasítani az országból.. minden nemzetközi szervezetből kilépni, és minden országgal megszakítani a diplomáciai kapcsolatot...határzár előtt lenne pár hét, hogy aki akar, menjen....
2007. 08. 01. 19:00
SODI
Teljesen igazad van,de vidéki lévén én tudok annyit,hogy nem halok éhen,sőt!
Szerintem ez járható.Az összes vészhelyzetet leginkább a városi lakosság sínylette meg a történelemben,akik ráadásul nem is magyarok .Etnikailag svábok és zsidók laktak a városokban a magyarok MINDÍG vidéken laktak /pagano-vidéki(olasz) ebből tekerték ki a mai értelmét pogány-ként(a szónak semmi köze vallási nézethez).Közel a természethez,csak szükségből költöztek az élhetetlen embertelen és borzasztóan sebezhető városokba.Ma ez a cél:kiirtani a vidéket,migrálni a városokba,belekényszeríteni hitelekbe,bérrabszolga pozícióba,bizonytalanságban nem vállalnak gyermeket így néhány generáció alatt megfogyatkoznak.
2007. 08. 01. 19:07
Ezért oly vidékellenes az szdsz valójában szerintem is.
2007. 08. 01. 22:11
Szerintem meg faszság, amit Tomcattel együtt kiötöltetek. (http://blog.tomcatpolo.hu/blog/blog/20070727.html)
Cionista globalizmus oda-ide, a helyi termelés az elsődleges az országban, már pedig a helyi termelés helyzete most rossz, ezért van drágulás.
2007. 08. 01. 22:18
De te legalább árnyalod a kijelentést... olyan populista néha tomcat, elképesztő, tessék már lemenni vidékre néha a PC mögül, az adók mellett akkora időjárási károk keletkeztek, hogy érthető a drágulás, amit a gazdákat összesítő szövetkezet, szervezetek jelentettek be, hagytak jóvá.
Pl a magyar tej eddig is drágább volt pár Ft-al a szlováknál, mégis magyart vesz a többség. Nem kínában készül a sertés, szárnyashús, kukorica sem, így nehezen lehet kiváltani az alap élelmiszeri anyagokat...
Komolyan, a szélsőjobbos populizmus fáj néha, jobban, mint a ballib.
2007. 08. 01. 22:29
Ez nemzeti baloldali politika, mellesleg Hugo Chavez és Evo Morales is hasonló úton járnak - jó úton.
2007. 08. 01. 22:31
Szerintem eleve azért drága, metr a zsidó felvásárlók kartelleznek. A paraszt fillérekért adja el a terményét (különben rárohad) és a spekuláns árdrágító zsidó meg az ő és a végfogyaszó kárára gazdagszik.
Igen, a felvásárlók többsége zsidó cég.
Amúgy cél tönkretenni a gazdákat hogy ne termelhessenek versenyképes költségen, aztán majd mszp szdsz közeli és külföldi kézre kerül a tönkrement gazdák földje. Vagy a banké lesz, jelzálog ugye...
2007. 08. 01. 22:37
A tények nagy részében Tomcatnak igaza van, csak ahogy tálalja, az rohadtul demagóg. Ezt a demagógiát javítom ki, illetve helyezem más alapokra ebben a bejegyzésben.
SF: Hugo Chavez valóban tisztelendő, csak annyi a gond, hogy ő sajnos könnyebben szarik a világbankra egy rakás iparu nyersanyaggal a segge alatt, mint mi. :(
2007. 08. 01. 22:38
Viszont az a pacifik game amiről most ír, le fog töltődni nekem :D
No persze nem egy Sturmovik de árkádnak jó :)
2007. 08. 01. 22:39
Van ott kokacserje is :))
Meg a régi Fiúk Évkönyve Latin Amerika cikkei, amiben megírják, a nagybirtokok miért károsak az ország mezőgazdaságának a teljesítményére... :D
2007. 08. 01. 22:58
"Etnikailag svábok és zsidók laktak a városokban a magyarok MINDÍG vidéken laktak"
Támaszd alá légyszíves ezt valamivel, mert ez elsőre akkora, orbitális faszágnak hangzik már elnézést, hogy forrásmegjelölés nélkül csak röhögni tudok rajta. Az, hogy a sváb, zsidó lakosság a városokban lakott evidens, mert földet nem kaptak.
A kedves gazdáknak meg tetszett volna belépni a biztosítási alapba, amit az unió biztosított nekik; akkor nem lett volna ennyi gond a fagykárral.
SF, a monománia gyógyítható.
2007. 08. 01. 23:02
Sodi, tracker!!!!!
2007. 08. 01. 23:03
Idióta zsidó baromság, a sváb őseim falun éltek és parasztok voltak...
2007. 08. 01. 23:04
A svábok igenis vehettek földet. Sőt, még kaptak is, amikor is a török kiverése után elnéptelenedett területekre telepítették be őket.
2007. 08. 01. 23:04
SF: what, what, what? :)
2007. 08. 01. 23:05
IP
2007. 08. 01. 23:06
up
2007. 08. 01. 23:07
"Idióta zsidó baromság, a sváb őseim falun éltek és parasztok voltak..."
Akkor, ha azt mondom, hogy a többség városban élt, rendben vagyunk? A zsidókra vonatkozóan meg gondolom nincs köztünk vita e téren.
2007. 08. 01. 23:07
Sőt a tótok is vehettek földet.
Egyébként a legnagyobb "kulákok" közt igen sok sváb volt.
Kétszeresen is utálta őket a zsidaj rákosi rendszer : sváb, és független, mivel földbirtokos...
2007. 08. 01. 23:08
A biztosító haszna garantált, és sokszor nem fizet, mindenféle szirszarra hivatkozva.
2007. 08. 01. 23:08
Lehet, hogy a svábokban tévedtem, ellnézést.
2007. 08. 01. 23:09
Dr. Drábik János is írt a magya rmezőgazdaságról cikkeket, tanulmányokat. Szerintem meg lehet találni ezek közül néhányat biztos aneten.
2007. 08. 01. 23:10
19 század óta ez nem áll fenn. Van egy Móricz regény, címe Boldog Ember. A történetben zsidók vásárolják fel a falu minden földjét, sőt kocsmáit, boltjait, persze ez a sztoriban csak mellékszál :))
2007. 08. 01. 23:12
"A biztosító haszna garantált, és sokszor nem fizet, mindenféle szirszarra hivatkozva."
Igen, előfordul... Ettől még nem előrelátóbb és gerincesebb saját pénzemen biztosítani magam, mint követelni, hogy mások pénzén térítsék meg a káromat?
2007. 08. 01. 23:15
Vagy havas henrik aki zsidó és hatalmas birtokai vannak, erdő is és szántó is. Főleg csak spekulál vele, meg kiadja bérbe rallycross versenyekhez.
Ma már ez nem áll fenn. És mégis főleg spekulánsnak, média "munkásnak" politikusnak közgazdásznak stb . állnak.
Mivel egymást segítik, aki már vitte valamire, az utána jövő zsidókat is "menedzseli" és abban muatkozik ez meg számomra pl. hogy a más kapja meg a jó állást, előléptetést, nem én.
Bizony, a magyarokat diszkriminálják. Próbálnék csak meg ilyen vásárhelyi mária féle médiaszociológusi állást szerezni :D
Már a "szakmák" neveiből kihallik, hozs szdsz közeli társaság...
2007. 08. 01. 23:16
"19 század óta ez nem áll fenn."
Igen, tudom.
2007. 08. 01. 23:17
Azért nincs bizti mert nem jut rá a nyereségből. Már eleve hitelből vannak a munkagépeik, jelzálog van a földjükön, és nem tudnak többet kiadni ...
2007. 08. 01. 23:21
A felvásárló kartell viszi el a nyereséget. A kartell megyegyezés alapon megy. Valami közös van bennük, és ezért tudnak megegyezni. Ezért nem rivalizálnak. Van egy harmadik szempont felvásárló és termelő közt.
Az hogy a zsidók tulajdonában van a felvásárló cégek döntő többsége. Holló hollónak nem vájja ki a szemét. A monopólium zsidó találmány, akár a 19. század Angliájában akár napjainkban...
2007. 08. 01. 23:21
"Próbálnék csak meg ilyen vásárhelyi mária féle médiaszociológusi állást szerezni "
Próbálj. Vagy mondj olyasvalakit, akit pusztán származása alapján diszkrimináltak. Azután vádaskodj.
(Most látom két l-el írtam az elnézést...)
2007. 08. 01. 23:24
Pörzse Sándor Lovas István , őket is kihajították a különféle médiákból. Itt, ha valaki a jobboldal mellett tesz hitet, azonnal páriává válik a balosok közegében.
Ez nem vádaskodás, hanem tény.
2007. 08. 01. 23:27
"Azért nincs bizti mert nem jut rá a nyereségből."
Konkrétumokat légy szíves. Állítólag a hektáronkénti 28000 HUF-nyi támogatásból 1000-be fájt volna a biztosítás. Mint a területen járatlan embernek elég abszurdnak tűnik, hogy ezt nem tudná valaki kifizetni, hitelek ide, vagy oda; vagy legalábbis furcsa, hogy ezután minimum egy "bocsi"-t nem kapnak az adófizetők, akiknek a pénzét követelik.
2007. 08. 01. 23:30
Nekik tartalékolniuk is kell, egyébként talán célszerűbb lenne egy nonprofit alapon működő, közös szövetkezeti kockázati alapba befizetniük,mint külföldi profitorientált biztosítók zsebét tömniük.
2007. 08. 01. 23:37
Pörzse és Lovas nem a "jobboldal", hanem a szélsőjobb mellett tettek hitet.
2007. 08. 01. 23:41
"közös szövetkezeti kockázati alap"
De jó lenne, ha lenne, és ez kin is múlik? Neve alapján ez civil szerveződésnek tűnik, tehát az államon szerintem nem.
2007. 08. 01. 23:41
És mint tusjuk, Sodi pont ezért az állandó javítgatásért a jobb oldal Tryci ... akármije, tc szerint. :-)
Amúgy jól nyomod mostanában,nem elég böfögni, meg is kell érteni, értetni, miről beszél az illető.
2007. 08. 01. 23:42
Fenét szélsőjobb! Ők konzervatívok, nacionalisták és keresztények. Csak az ilyen vörös partizáninfós idióták fasisztázzák le az ilyeneket.
Kimondanak olyan igazságokat ami a hatalom számára kellemetlen, és ezért címkézik őket szélsőségesnek, hogy nem arra fiogyeljünk AMIT mondanak.
2007. 08. 01. 23:44
De az állam igenis gáncsolja a gazdákat. például apeh ellenőröket küld akik az élő fába is belekötnek, addig nem mennek el míg nem tudnak valamiért büntetni.
Vagy, az elővásárlási jog - hiánya. Suttyomban, meg nem hirdetett árveréseken külföldieknek, meg mszp szdsz közeli cégeknek adnak el nagy földeket, potom pénzekért.
2007. 08. 01. 23:47
A szocik, zöldbárók és külföldi földtulajdonosok továbbá kevesebbszer vannak csesztetve a (hülye idióta túllihegett baromság ) parlagfüves témában is.
Ja, és akkor még a bajnai tolvaj zsidó gordon esete is itt van, aki nem fizette ki amit vett, felvásárolt. Ez volt a hajdú-bét ügy amúgy.
Vagy a madárinfluenza : kamu riadó, minden állatot leölnek, és valahogy mindig kevesebb a kártérítés összege mint a jószágok értéke :)
2007. 08. 01. 23:48
"De az állam igenis gáncsolja a gazdákat. például apeh ellenőröket küld akik az élő fába is belekötnek, addig nem mennek el míg nem tudnak valamiért büntetni.
Vagy, az elővásárlási jog - hiánya. Suttyomban, meg nem hirdetett árveréseken külföldieknek, meg mszp szdsz közeli cégeknek adnak el nagy földeket, potom pénzekért."
Ezt alá tudod támasztani valamivel, vagy csak "aszongyák" alapon állítod?
2007. 08. 01. 23:51
"A szocik, zöldbárók és külföldi földtulajdonosok továbbá kevesebbszer vannak csesztetve a (hülye idióta túllihegett baromság ) parlagfüves témában is."
Gondolom nem vagy komolyan allergiás. A parlagfűre konkrétan én sem, de sok minden másra igen, szóval nagyon is meg tudom érteni akik szerint már elnézést, lófasz a seggébe annak aki nem írtja a földjén.
2007. 08. 01. 23:53
Jah és itt is csak levegőbe durrogtattál, konkrétum --> 0.
2007. 08. 01. 23:56
Te sem írtál konkrétumot, vásaskodsz hogy szélsőjobb ...
2007. 08. 01. 23:58
Lófasz annak a seggébe aki egy szál gazért akar százekrekre megvágni gazdákat, no meg rosszindulat befigyel : akár ültethetnek is avagy hazudhatják hogy onnan szedték.
Amúgy mindig a magyarok kárára kötsz bele te mindenbe
Nem vagy te konkrétan zsidó? :-))
2007. 08. 01. 23:59
Föld című hetilap amit te nem olvasol mert klerikálfasiszta xD
Na az bőven ír ilyen esetekről.
2007. 08. 02. 0:02
OVB: lehet népszavazás az elővásárlási jogról is
2007. július 23. 20:02
Hitelesítette a szieszta bevezetéséről szóló országos népszavazási kezdeményezést az OVB. A testület döntese értelmében lehet népszavazás arról is, hogy a földterület megművelőjét illesse meg elővásárlási jog termőföld, vagy tanya vásárlása esetén, valamint arról is, hogy a helyi önkormányzatok dönthessenek egészségügyi közszolgáltató intézményeik, kórházaik működtetésének módjáról.
Az Országos Választási Bizottság (OVB) hétfői ülésén hitelesítette a szieszta bevezetéséről szóló országos népszavazási kezdeményezést. Az OVB egyhangúlag, 6 igen szavazattal fogadta el a szieszta bevezetéséről szóló kezdeményezést. Az egy állampolgár által benyújtott kezdeményezés szerint a népszavazási kérdés az lehet: "Egyetért-e ön azzal, hogy a Magyar Köztársaság Országgyűlése törvényt alkosson a szieszta bevezetéséről?".
A testület döntése értelmében ugyancsak lehet népszavazás arról, hogy a földterület megművelőjét illesse meg elővásárlási jog termőföld, vagy tanya vásárlása esetén, valamint arról is, hogy a helyi önkormányzatok dönthessenek egészségügyi közszolgáltató intézményeik, kórházaik működtetésének módjáról. Az OVB ezeket a népszavazási kérdéseket 4:2, illetve 5:1 szavazati aránnyal fogadta el. A testület hétfői ülésén összesen 37 népszavazási kezdeményezést tárgyalt, amelyek közül hármat hitelesített.
2007. 08. 02. 0:02
Ezt IS gáncsolta az a szemét zsiodó kálmán, a szakállas szőrmajom szefárd "nyelvész" Ja nyelvész jól benyal a tolvaj kormánynak :D
2007. 08. 02. 0:03
A termőföld a lakásmaffia célkeresztjében
Pénztelenség és jogi kiskapuk szorítják ki a hazai földpiacról a családi vállalkozókat.
Az ingatlanpiac lassulása miatt elárasztotta a magyar vidéket a fővárosi lakásmaffia. Ezúttal a Nemzeti Földalapban lévő állami földek felvásárlására szerveződnek kétes üzleti körök, amelyek a kisebb tulajdonszerzési illetékfizetési kötelezettség és a majdani továbbadásból remélt busás haszon reményében hajlandók a tényleges piaci értéknél is többet fizetni a felkínált területekért.
Kattintson a hirdetésre!
Legkevésbé a gazdákat segítik a mostani törvényi szabályozások (Fotó: Hegedűs Márta)
Ha 2011-ben megszűnik az uniós állampolgárok földvásárlási moratóriuma, borítékolhatóan elszabadulnak a hazai termőföldárak. A lakásmaffia vélhetőleg már erre az időszakra készül. Németh Attila, a Kis- és Középbirtokosok Egyesületének elnöke szerint már nemcsak a Dunántúlon, de a keleti országrészben is jellemző, hogy a sokszor luxusterepjárókon érkező budapestiek különösebb gond nélkül, azonnal kifizetik az általuk felvert vételárat a legnagyobb földterületekért is. A helyi gazdálkodók viszont képtelenek versenybe szállni és megfizetni a sokszor hektáronkénti hatszázezer forintos extramagas árat. Németh Attila azt állítja, fennáll a veszélye annak, hogy ezután az önkormányzatoknak fog fájni a fejük, ha nem találják az elgyomosodott, elhanyagolt területek gazdáit. Akadnak azonban előrelátóbb felvásárlók is, akiknek gyaníthatóan már megvannak a biztos vevőik. Ám nekik is várniuk kell a földértékesítési moratórium feloldásáig, így nekik sem marad más, mint bérbe adni a földeket. A szokásjog szerint ilyenkor az állami és uniós támogatásokat a tulajdonos vágja zsebre, cserébe a bérlő néhány évig kedvezményesen használhatja a földet – erősítette meg az elnök. A Nemzeti Földalap (NFA) eddig is bérbe adta hasznosításra az állami tulajdonú földeket, kikötés volt azonban, hogy a bérlőt nem illeti meg elővásárlási jog. A bérlőnek ez azért előnytelen megoldás, mert sokszor előfordult, hogy mire rendbe hozta a gyakran belvizes, elgazosodott területet, az állam árverésen túladott a bérlő által karbantartott földön. A helyi gazdák jellemzően rendre alulmaradnak a versenyben, mert túl magas kauciót kellene letenniük a licitáláshoz. A Kis- és Középbirtokosok Egyesülete azt javasolja, az állam nyújtson kedvezményes futamidejű bankhitelt annak érdekében, hogy a helyben lakó, életvitelszerűen gazdálkodók megvásárolhassák a földeket, akik ráadásul még művelik is az érintett területeket. Ezenkívül azt is kérik, hogy az állam biztosítson elővásárlási jogot a mai bérlőknek, ezzel is gátolva, hogy a kétes anyagi hátterű új tulajdonosok átminősíttetsék ipari területté az értékes termőföldet – amire máris több példa akad. Németh Attila szerint sajnos már az sem ritka, hogy az ismeretleneknek eladott területek csupán épülő budapesti mélygarázsokból származó szennyezett földek elhelyezését szolgálják.
A gazdák pártján állnak
A parlament mezőgazdasági bizottságának fideszes elnöke eddig nem értesült erről a jelenségről, a hallottak azonban sokban egybevágnak a politikus félelmeivel. Font Sándor a napokban törvénymódosítást is kezdeményezett az ügyben, amely a hét elején került a parlamenti szakbizottság elé. Az ellenzéki politikusnak az a célja, hogy megváltozzon az NFA földértékesítési gyakorlata. Jelenleg az állami termőföldeket kiírási áron bocsátják áruba, s az a pályázó, licitáló nyer, aki megadja az előzetesen megállapított összeget, vagy hajlandó magasabb árat fizetni. A baj az, hogy az állam tulajdonában lévő, önálló helyrajzi számú földeket nem egyenként bocsátják áruba: ezeket ugyanis összevonják úgynevezett értékesítési egységbe, amelybe egy-egy település körzetében szinte valamennyi eladásra váró földterület bekerülhet, s így százötven-kétszáz hektáros óriási területek jönnek létre. A helybelieket hátrányosan érinti, hogy a pályázók csak értékesítési egységre licitálhatnak, hiába volna szüksége egy-egy családi gazdálkodónak a földjével szomszédos kisebb, öt-tíz hektáros területre. Az ilyen értékesítési egységért napjainkban harminc- és százhúszmillió forint közötti összeget is elkérhet az állam, s ezt képtelenek megfizetni az egyszerű gazdálkodók – magyarázza a helyzet tarthatatlanságát a politikus, aki szeretne ezen változtatni.
Azonban hiába nyújtotta be törvénymódosító javaslatát, a kormánytöbbség indoklás nélkül leszavazta. Sőt a jelenlévő kormányképviselő és az NFA elnöke sem volt hajlandó válaszolni arra a kérdésre, hogy mi indokolja a szokatlan földértékesítési módszert, és miért nem egyenként, helyrajzi számonként értékesítik a termőföldeket. Font szerint azzal, hogy lesöpörték az asztalról indítványát, az MSZP–SZDSZ koalíció akarva-akaratlanul az ügyeskedők támogatójává vált.
(A Fidesz egyik népszavazási kérdése is foglalkozik a földvásárlással: egyetértenek-e azzal, hogy – a 2005. június 15-i állapot szerint hatályos termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény szerint – családi gazdálkodót első helyen illesse meg elővásárlási jog termőföld vagy tanya vásárlása esetén?)
Levél a miniszternek
Font Sándor kedden levelet írt a miniszterelnöknek és Gráf József földművelési miniszternek, kérve, azonnal állítsák le a termőföld kiárusítását. Gráf ugyanis több konferencián is arról beszélt, a földnek annak a kezébe kell kerülnie, aki életvitelszerűen abból akar megélni, s ma ez az állítás nyilvánvalóan ellentétes a gyakorlattal. A földművelésügyi tárca szóvivője azt mondta lapunknak, miután a miniszter egy napja érkezett vissza a magyar–horvát közös kormányülésről, nem volt ideje foglalkozni a bizottsági elnök levelével.
Varjú Frigyes
2007. 08. 02. 0:05
Fidesz–KDNP népszavazási kezdeményezés (2006)
A Wikipédiából, a szabad lexikonból.
Ugrás: navigáció, keresés
2006. október 24-én a Fidesz és a KDNP népszavazás kérelmét adta be az Országos Választási Bizottsághoz.
Tartalomjegyzék [elrejt]
1 A beadványban szereplő hét kérdés
2 Lásd még
3 Források
4 Külső hivatkozások
[szerkesztés] A beadványban szereplő hét kérdés
„Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetni?”
„Egyetért-e Ön azzal, hogy az egészségügyi közszolgáltató intézmények, kórházak maradjanak állami, önkormányzati tulajdonban?”
„Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és járóbeteg-szakellátásért továbbra se kelljen vizitdíjat fizetni?”
„Egyetért-e Ön azzal, hogy a gyógyszereket továbbra is csak gyógyszertárban lehessen árusítani?”
„Egyetért-e Ön azzal, hogy a nyugdíjasok továbbra is a 2006. október 23-án hatályos törvényi rendelkezések szerint vállalhassanak munkát?”
„Egyetért-e Ön azzal, hogy a – 2005. június 15-i állapot szerint hatályos termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény szerint – családi gazdálkodót első helyen illesse meg elővásárlási jog termőföld vagy tanya vásárlása esetén?”
„Egyetért-e Ön azzal, hogy az Országgyűlés – a fegyelmi és kártérítési felelősség mellett – törvényben szabályozza a miniszterelnök és a Kormány tagjai speciális, objektív felelősségét is a költségvetés túllépéséért?”
Az Alkotmánybíróság 2007. március 8-i döntése a kórházprivatizációra (2.), a gyógyszertáron kívüli gyógyszerárusításra (4.) és a gazdák elővásárlási jogára (6.) vonatkozó kérdéseket találta népszavazásra alkalmasnak, a nyugdíjasok munkavállalásáról (5.) és a kormány felelősségéről szólót (7.) nem. A tandíj (1.) és vizitdíj (3.) témáját korábban elutasító OVB-t új eljárás lefolytatására kötelezték. [1
2007. 08. 02. 0:06
1994. évi LV. törvény szerint - családi gazdálkodót első helyen illesse meg elővásárlási jog termőföld vagy tanya vásárlása esetén, erről van szó egyébként.
2007. 08. 02. 0:12
" ellensége minden olyan nacionalizmusnak, amelyben nincs szocializmus, mert az sovinizmushoz vezet; de ellensége minden olyan szocializmusnak is, amelyben nincs nacionalizmus, mert az materializmushoz, kommunizmushoz vezet "
Hol itt a szélsőség? :)
A belső ellenség viszont konkrétan az életünkre tör, lásd a kórházak "reformját"
2007. 08. 02. 0:13
"meg nem hirdetett árveréseken külföldieknek"
Ez most még jogilag lehetetlen, mivel kizárólag magyar állampolgár vehet földet. Cég és külföldi ember nem.
Persze kiskapuk vannak. Bérbe veszi a külföldi, és kihasználja, hogy majd ebből elővásárlási joga lesz. Na, a Fidesz ez ellen harcol!
A MAGYAR FÖLD NEM ELADÓ!
Erről szól a népszavazás!
2007. 08. 02. 0:17
Ostoba engedelmes ellentéte... xD
2007. 08. 02. 0:17
Se nem lázadó se nem bölcs. :D
2007. 08. 02. 0:19
Bölcsesség az, ha saját akaratod egybevág a nemzetérdekkel.
Ebből fakadóan ostobaság az, ha internacionalista vagy. :)
2007. 08. 02. 0:21
Igy van ! :)
Szellemesnek látszó félrevezetés ami a mi érveinket nem fogadja el de ő alaptalanul lefasisztáz másokat, holott arról alkotott képe is csak a média és az iskola hivatalos hazugságaira épül :D
2007. 08. 02. 0:24
Viszont egyvalami figyelemre érdemes : hol udvarias, hol pedig trágár.. Mert én most elolvastam a postjait más blogokban.
Molnárgörény jól kiosztotta az ufi blogon :)
2007. 08. 02. 0:28
Az én leveleim is udvariasak.
Még akkor is, ha ellenségnek írom.
Tudod, mint a nyílt levél Gábor Györgynek...
http://href.hu/x/381p
2007. 08. 02. 0:29
Gerlóczy Márton
Bede Márton
Magyari Péter
Spiegelmann Laura
Mind zsidók :)
Hogy jön ez ide, villamossal, :D
2007. 08. 02. 0:29
Valamelyikük ő...
2007. 08. 02. 0:32
Ez a Gábort György, akinek írtam, rabbiképzős tanár.
Különben annak a levélnek a kiparodizálása akar lenni, amit a Sólyomnak írt.
2007. 08. 02. 0:34
Zsidó hírlap :))
2007. 08. 02. 0:35
A lényeg annyi benne, hogy "faszt vonsz össze minket a rasszistákkal, meg a saját nyomorék olvasóiddal, köcsög", csak más szavakkal megfogalmazva. :)
2007. 08. 02. 0:37
Az csak VOLT zsidó.
Van a Néphazugság, a 168 Tóra, a Népfasza, meg a Tel Aviv 2.
A Magyar Hírlap már nem Zsidó hírlap. Azóta nem, hogy Széles kirúgta onnan a Tóta W. Árpádot, meg a Para-Kovács Imrét. (addig mindkettő ott dolgozott).
2007. 08. 02. 0:50
Igen, az egyik bemásolt cikk is onnan volt! :))
2007. 08. 02. 0:51
Cionisták megölték maxwellt mert féltek tőle hogy moszad ellen fordul, az övé volt a hírlap régen.
2007. 08. 02. 1:01
"Amúgy mindig a magyarok kárára kötsz bele te mindenbe
Nem vagy te konkrétan zsidó? :-))"
Nem és a parlagfűre a magyarok is ugyanúgy allergiásak. Ha meg gyakorlatilag indokolatlanul, "egy szál gazért" bűntetnek, az szerintem se korrekt egyáltalán, nem is erről beszéltem.
2007. 08. 02. 1:03
Én viszont tisztában vagyok azzal hogy te a bölcs lázadó vagy ))
Stílusod elárul és egyéb dolgok is erre utalnak
2007. 08. 02. 1:17
WTF?
Se bölcsnek, se lázadónak nem tartom magam és a nevezett blogot se ismertem, amíg be nem ütöttem a google-ba. :)
2007. 08. 02. 1:23
A múltkori vitában láttam ahogy nicket váltottál, úgyis tudom hogy te vagy. :D
Mi haszna letagadni? :)
Aki bölcs az egyébként nem gyurcsánypárti :)) És akkor már van valami, de aki lefasisztázza azokat, akik ésszerű okokból kormányellenesek az szervilis...
2007. 08. 02. 1:25
Valami zsidós volt. Ezt mondjuk valaki itt ezen a blogon félreértette, hogy most akkor kikről is kell mit hova jelenteni :-))
A galád partizánokról kell jelentést írni a kurucoknak?
Így már okés :D
2007. 08. 02. 1:26
Pedig ma aztán van mi ellen lázadni : a lázadó a rendpárti, konzervatív, nacionalista (sőt, keresztény) fiatal.
Társai sem mindig értik meg, és szembemegy a trenddel...
Persze a trendet éppen az ilyen emberek fordítják meg.
2007. 08. 02. 1:30
A konspiratív, paranoid szemléletmódnak megvan az a hátránya, hogy oda is összeesküvést és megtévesztést lát az ember, ahol nincs. Ld. a mellékelt ábrát. Hol volt az ahol "én" "nicket váltottam"?
2007. 08. 02. 1:30
"a lázadó a rendpárti, konzervatív, nacionalista "
Pontosan!
Erről beszélt Orbán is!
Új trend van!
2007. 08. 02. 1:31
Evulóciús előny, ember :)
A Todós jelentésírós capslockos rész előtt volt...
2007. 08. 02. 1:32
Nahát mit találtam? :)
" Kendert vetek, kötél lesz belőle
Gyurcsány és Kóka kampánykörúton sétál a határban, látják, hogy egy gazda vet.
- Hé, paraszt, mit vetsz? - rikkant oda Kóka.
Az öreg hátranéz, látja kik azok, köp egyet, majd folytatja munkáját.
- Hagyd már, - szól Gyurcsány - bármit vet az öreg, úgyis a miénk lesz!
No erre megfordul az öreg:
- Kendert vetek, kötél lesz belőle! "
2007. 08. 02. 1:35
ez jó :)
Na, én most megyek grafitceruzával papírra rajzolós tutorial videókat nézni. (több DVD-nyit találtam, és tök érdekesek).
2007. 08. 02. 1:35
72. Bölcs Lázadó:
2007. 07. 23. 11:10
Belőlem a buta emberek tömegei, az óbégató panaszkodó tüntetők, és az ilyen turbómagyar hozzászólások azt a maradék magyarságtudatot is kiölték már, ami még maradt. Nem szabad szégyellned azt, hogy magyar vagy - de nem is lehetsz rá büszke: Ezt ugyanis nem te választottad, mint ahogy a nevedet sem.
75. Békés Tüntető:
2007. 07. 23. 11:16
http://bolcslazado.blogspot.com/2006/10/bks-tntet.html
85. snakekiller:
2007. 07. 23. 11:33
Amit írtál, az a valamikori Der Stürmer és a nyílas lapok színvonalát idéző zsigeri gyűlöletbeszéd; ami mögül süt a tolerancia és a humánum teljes hiánya. A szöveg amúgy nem tudom mitől "magyargyűlölő", pusztán elutasít mindenféle nemzeti felfogást.
Ezek tuti mind ugyanonnan jöttek. Sodi, IP cím! Te meg tudod nézni...
Sőt! Ez is érdekes! :))
66. Fokabel:
2007. 07. 23. 10:55
Nem ertem mi a gaz a cikkel, egyetertek vele... En azert drukkolok a magyaroknak az olimpian, de ez a szittya parittya dolog mar nagyon gaz...
Amugy most komolyan, uriember nem zsidozik...
2007. 08. 02. 1:38
Bizony elsősorban azért írtam azt is mert a hős ávósokról és a legyilkosozott Wittner Máriáról szóló "antifasiszta" hányadék kissé dühítő. ( Azt ami partizaninfon idézve van, igen azt. )
2007. 08. 02. 1:38
Ezek melyik bejegyzés alatt vannak?
Na, reggelre kibogarászom az IP-ket, de most megyek megnézni, hogyan kell cerkával mosolygós lánykát rajzolni. :)
2007. 08. 02. 1:40
A zsindex híg fosása alatt vannak :)
2007. 08. 02. 1:41
Fokabel
Békés Tüntető
Bölcs Lázadó
Snakekiller
Ezek...
2007. 08. 02. 1:42
Vettem, IP követés reggelre rendel :DDD
2007. 08. 02. 1:45
József atya, xD
2007. 08. 02. 1:54
Bépluszjel, már voltam zsidó, most meg már valaki más is leszek?
Spoiler az elkerülhetetlen továbbiakra: az említetetteken kívül még se cigány, se buzi, se Moszad-ügynök, se semmilyen párt tagja, embere nem vagyok.
Nézd meg az IP-ket nyugodtan.
2007. 08. 02. 1:57
Milyen politikai nézeteket vallasz ezek közül, nacionalista vagy kozmopolita? :D
2007. 08. 02. 1:59
Ezt Snakekiller írta azaz te :D
" Remélem abszolút végszó.
SP: Anyai ágon nagyszüleimet eléggé nemzsidónak találták a háború alatt; apai ágon meg kérdezd csak meg a rokonaimat, mi is a véleményük a zsidókról, nem köszönnéd meg amit kapnál. "
A rokonoknak igazuk van! :))
2007. 08. 02. 2:03
Akkor csak annyi van hogy te még nem tudsz annyit a cionistákról hogy ennyire élesen elítéld őket mint pl. én... :)
2007. 08. 02. 2:07
Kozmopolita. És mondok még rosszabbat: ateista (vagy agnosztikus :)) Tudom, lelketlen, hazátlan korcs vagyok, de én így jól érzem magam, köszönöm szépen. Lehet mocskolni, megvetni, virtuálisan leköpni, ti dolgotok.
2007. 08. 02. 2:11
„Lehetetlen, hogy igazságtalanság, szószegés és hazugság tartósan hatalomra jussanak. Ilyen hazugságépületek csak egy ideig ámíthatnak. De idővel összeomolnak”
Démosztenész
Márpedig a jelenlegi kormányunk ilyen...
2007. 08. 02. 2:13
Ez zsebre is megy, gazdaságilag is tönkreteszik az országot + államadósság + új adók amiker fizethetsz + magasabb tb járulékok a magánbiztisítók profitja miatt....
Szóval pénzügyileg sem éri meg cionistákat hatalomban tartani.
2007. 08. 02. 2:14
És mindenképpen beleszól ez a kromány az életedbe hacsak nem vagy remete, mégpedig negatív módon.
Békés rohamrendőr különben nemigen volt, békés tüntető annál inkább :))
2007. 08. 02. 2:41
Akinek kilőtték a szemét, az is békés volt.
2007. 08. 02. 14:01
A legfanatikusabb "internacionalisták" kozmopoliták "globalisták" azaz vér neoliberálisok közt aránytalanul nagy számban találhatóak ateista zsidók, ők általában erősen kötődnek a zsidó identitásukhoz és a zsidóság számukra a zsidó "néphez" való hozzátartozást jelenti.
2007. 08. 02. 14:24
Ez éppen arra válaszol amit a "bölcs" "lázadó" kézdezett :))
Olvasó: Gráf adósrabszolgaságot kínál a gazdáknak
2007-08-01. 12:37:14
Kedvezményes hitelt vehetnek fel takarmányvásárlásaikhoz az állattenyésztők Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter és feljebbvalóinak különös kegyelméből.Ez a győzelmi zászlóként lengetett, valójában koporsószegnek szánt gesztus kíméletlenül elroppantja a vele élni kívánók gerincét.
Ha sikerül most is csőbe húzni az önmagukat megszervezni képtelen gazdákat, már nem mondhatják el, hogy kizárólag rajtuk kívülálló okok miatt jutottak az összeomlás szélére.
A már így is az adósságban fulladozó termelőket újabb kölcsönfelvételekre próbálják rávenni, hogy a rászedett gazdákat véglegesen eltüntethessék a hazai élelmiszerpiacról.
Szinte látom ahogy a bankok egymást túllicitálva nyálcsorgatva, vicsorogva kínálják a biztos hasznot hozó, állami garanciás kölcsöneiket, hogy minél előbb rátehessék mocskos kezüket a kisemmizett, becsapott parasztság még megmaradt ingatlanaira.
Kormányzati és uniós segédlettel sikerült szinte teljes egészében eltakarítani a külföldi cégek útjából hazai mezőgazdaságot, így akadály nélkül ömölhet a sok silány, szemetet családjaink asztalára. A melldöngetős politikai elit roppant büszke, hogy „kemény munkájuk” gyümölcseként csatlakozhattunk a rablóunióhoz. A magyar termelőknek esélyt sem adva olyan megállapodást kötöttek az unióval, amely már akkor előrevetítette a vidék jelen tragédiáját.
Az általuk meghirdetett gazdasági verseny úgy néz ki, hogy az elavult eszközökkel és anyagokkal dolgozó magyar paraszt hosszú éveken keresztül a töredékét kapja annak az uniós támogatásnak mint a gazdag, tartalékokkal is rendelkező külföldi.
És mikorra megkaphatná ugyan azt a segítséget amit jómódú kollégája, már nem is létezik, az előre megírt aljas terv szerint elpusztul.
Hát így biztosítja számunkra az unió és a magyar kormány az egyenlő esélyeket.
Hiába üvöltik egyre többen , hogy a vidék segítséget csak egymásban, és az elkeseredettségtől összeszorult torkú városi szimpatizánsokban, nem pedig a megalkuvó, valódi eredményeket felmutatni nem képes, (nem akaró) lecsillapításukra létrejött szervezetekben találják.
Ha a gazdák élni fognak a szirének által felkínált lehetőséggel, akkor annyi esélyük lesz, mint a fuldoklónak, aki még utoljára ösztönös élni akarásból, mély levegőt vesz elmerülve a hullámok közt.
2007. 08. 02. 14:43
A CBA próbál most valami hasonlót kiépíteni egyébként mint a Hangya szövbetkezet volt.
http://href.hu/x/36cb
" A Hangya mozgalom előzményei szoros kapcsolatban voltak azzal a társadalmi-gazdasági, elsősorban az ag-ráriumban jelentkező válsággal, amely a 19. század második felében zúdult az országra. Az 1880-as évektől kezdődően a magyar mezőgazdasági termények ára tendenciaszerűen csökkent, a-mely a mezőgazdaság jövedelmezőségét, az abból élők anyagi helyzetét alapjaiban rendítette meg. A termelők megélhetése ugyanis elsősorban azon múlott, hogy megtermelt javaikat a piacon milyen áron tudták értékesíteni. Ebben a helyzetben a szövetkezet, a szövetkezés jelenthette azt a gazdasági keretet, amely megvédte a vidéki kistermelők érdekeit. A nagybani beszerzéssel és a közvetítő kereskedelem kikapcsolásával a fogyasztási szövetkezetek előnyösebb vételárakat tudtak biztosítani tagjaik számára. További előnyt jelentett az is, hogy a belépő tagok számára lehetővé vált a vállalkozói nyereségek megtakarítása, ezáltal a hitelképesség emelkedése, a termények nagybani piaci elhelyezése folytán pedig kedvezőbbé és könnyebbé vált a piaci értékesítés. "
2007. 08. 02. 14:44
Mi lett az eredmény ájpí ügyben? :)
2007. 08. 02. 14:59
Ebből is látszik, hogy CBA-nak magyar tulajdonosa van, nem valami idegenszívű.
Ájpit majd nézek még ma, most nem otthonról netezek. :)
2007. 08. 04. 11:21
Na mi lett az eredmény? :D
2007. 08. 04. 11:23
Jaj jaj tényleg, ki kéne nyomozni téged, buta komcsi! :DD
2007. 08. 05. 1:37
IP cím Sodi :))
2007. 08. 05. 1:50
Éppen Elijah Wood-os Huligánokat nézek, majd utána oké. :)
2007. 08. 05. 16:47
Na mikor lesz már eredmény? Mert én itt közben belebolondulok a bizonytalanságba, hogy ki is vagyok... :Đ
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.