Egymillás bánatpénz
Az áldást sodika küldte 2008. december 12., péntek - 20:03-korKategóriák: Lakásmaffia-ügyem , Pereim
Címkék: buncselekmeny lakasmaffia maffia per zsido
106 komment
Régen esett már szó a lakásmaffia-ügyemről, ezért úgy gondoltam, jobb felfrissíteni egy kicsit a témát.
NAGYON RÖVIDEN a történet:
Az egyetem előtti sulimban barátságot kötöttem egy cionista tanárral. Közösen terveztünk egy informatikai projektet. Idő közben neki átmeneti anyagi nehézségei támadtak, ezért sürgősen szüksége volt 10 millió forint körüli összegre. Adtam neki 2,5 millió forint készpénzt, valamint vállaltam 8 millió forintnyi jelzálogot a lakásomra, egy uzsorás javára. Mindehhez a viszontbiztosíték egy 13 millió forintos lakóparkos befizetés volt, amit ügyvéd előtt rám engedményezett. Közben titoktartási nyilatkozatot is aláiratott velem.
Később kiderült, hogy fizetni nem tud, a lakóparkos papírokat saját maga hamisította, és NBH ügynököknek tartott emberek tartják sakkban, akik ennél jóval többet csaltak ki tőle. Utólag még engem is zsarolással vádolt.
A lakásom úgy menekült meg, hogy a büntetőjogi felelősségét megemlítő polgári kereset után a tanár úr gazdag ismerőse tehermentesítette azt, a pénzemet viszont a mai napig nem kaptam vissza. A behajtási pert első fokon megnyertem, később ez jogerős lett, de a bíróság egy kezelőirodáról elvesztett tértivevény miatt mégis visszaadta az ügyet első fokra.
Itt tartunk most. (Bővebb összefoglaló itt)
Az alábbi, eddig még nem publikált irat 2004 novemberében készült. Ekkortájt volt az, hogy az uzsorás bácsi már nagyon szerette volna elvinni a lakásomat, mi pedig beadtuk a zsidók elleni keresetet a bíróságra, ahol leírtuk, hogy szerintünk a bűncselekmény csúnya dolog.
Tanár bácsi gazdag após ura ekkor már megígérte, hogy kifizet mindent, de pénzt még nem tett le az asztalra, így nem nagyon bíztunk benne. Ekkor gyűltek össze az uzsorással após úr ügyvédjének az irodájában, ahol megállapodtak 1 millió forint összegen felüli bánatpénzben, melyet uzsorás bácsi rögtön meg is kapott.
Cserébe ő hajlandó volt néhány hetet várni a lakásom elárvereztetésével (erre szerencsére nem került sor később sem).
Egymillióért várt néhány hetet. Hát nem rendes? :) Mondjuk én após úr helyében lealkudtam volna a cuccot fél millára, de mindegy, ő dolga.
By SoDI
Eddig 106 komment érkezett ()
2008. 12. 12. 22:47
Nem erdekel. Tokkal vonoval nemerdekel.
2008. 12. 12. 22:54
Muszáj időnként újabb, eddig még nem publikált részlettel (beszkennelt irattal) felfrissíteni a történetet, mert mindig ide jön valami barom, aki azt mondja, hogy engem a nemzeti radikális oldal "dumája" tévesztett meg.
Pedig nem. Amit írok, az személyes élettapasztalat.
Aki nem hisz a szavakban, higgyen a valóságban!
2008. 12. 12. 23:03
sodika, egy tanulság:qrvázz el minden pénzt, amíg csak lehet))))))))))))))))te jó nőkre, ne szutykokra))))))))))))
2008. 12. 12. 23:04
Á jól bedőltél a kurucoknak! :))
2008. 12. 12. 23:08
bronislaw: Kurváknak biztos jobb adni, mint zsidóknak... Igen, ezt most annak ellenére egy életre megtanultam, hogy kurvának még soha nem adtam. :))
Nazdarovje!: Na húzás, zsidó! XDDDDDDDDDD
2008. 12. 12. 23:31
"fegyver a kézben,
és indulj hát
az ellen barikádján tőrjünk át
győzni fogunk, kitartás"
parázsló hamvak, ismered????
így qrvázás meg piálás után eszméletlen jó)))))))))))))
2008. 12. 12. 23:50
Azért ritka nagy balek vagy :D
Szóval ne is haragudj, aki barátságból (nem tudom mióta ismerted a faszit, de leírásod alapján sosem ismerted) 10,5 millát elszór, az hülye, meg persze mellette gazdag is (te kis modern dzsentri). Ez valljuk be, nem jóhiszeműség, hanem oltári nagy balekság, de hogy ezt ki is írod magadra az a balfékség csúcsa :D
2008. 12. 12. 23:59
úriember, nem hülye.sajnos a sok büdös proli már nem tudja ezt a szót értékelni. prolira nem a dolgozó embert értem.
2008. 12. 13. 0:14
ma egy csaj ,(nem kurva) úgy 15 perces beszélgetés után elmondta , hogy a nagyapja az ss-ben szolgált, családnévvel, minden....így kell szót érteni az emberekkel......
2008. 12. 13. 1:14
csajok, holnap főleg ugyis döglök, de vasárnap nem jön ki valaki athénba?????a.c.a.b!!!!!!!!!!!
2008. 12. 13. 2:23
azért ez az ady tudott valamit...
"álmagyarok és, jöttment népség
és cimeres , ronda cselédség
és nagyúri nagyok
ez időben , itt valaki,
én vagyok"
2008. 12. 13. 2:34
"azért ez az ady tudott valamit..."
-
-
Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szivű sihederje,
Verje csak, verje, verje.
-
Ha van Isten, meg ne sajnáljon engem:
Én magyarnak születtem.
Szent galambja nehogy zöld ágat hozzon,
Üssön csak, ostorozzon.
-
Ha van Isten, földtől a fényes égig
Rángasson minket végig.
Ne legyen egy félpercnyi békességünk,
Mert akkor végünk, végünk.
2008. 12. 13. 2:37
En mostanaban kezdem ujra felfedezni Ady-t szerintem Mo sok tekintetben olyan helyzetben van, mint a szazadelon, tarsadalmi, gazdasagi elmaradottsag, az ujtol valo felelem, a lustasag a begyepesedett hibas tradiciok, megfejelve az akkor meg ugye nem letezo kommunista nosztalgiaval, a szocialista embertipus es gondolkodasmoddal szakit le minnek egyre inkabb gazdasagilag es kulturalisan is, es nincs senki az orszagban, olyan tarsadalmi vagy politikai ero, aki ezt felismerne, ennek a jelentoseget, es megprobalna tenni ellene.
Ma is irhatna:
-
Elvadult tájon gázolok:
Ős, buja földön dudva, muhar.
Ezt a vad mezőt ismerem,
Ez a magyar Ugar. …
-
Csönd van. A dudva, a muhar,
A gaz lehúz, altat, befed
S egy kacagó szél suhan el
A nagy Ugar felett.
2008. 12. 13. 2:38
Ugyan ezt latom en ma 2008 Magyarorszagan, ugyanezt. Szo szerint.
2008. 12. 13. 3:23
fix, igazán nem érzed át adyt. mert közben black metalt kell hallgatni, részegen, miután kurvázni voltál..!!!!!.))))))))
2008. 12. 13. 3:27
fix, kell a csajszi száma????tuti pipihusi))))))))))))szóval én rossz helyre nem megyek...)))))
2008. 12. 13. 7:23
Broni idestova lassan 30 leszek, en mar kinottem ebbol, nekem egy felesegnek valo asszony kell, aki szul nekem babat majd, mar nincs idom a tevutakra, vagod? :-)
2008. 12. 13. 9:11
"fegyver a kézben,
és indulj hát
az ellen barikádján törjünk át
győzni fogunk, kitartás"
Ez egy jó kis PH dal!
2008. 12. 13. 9:41
k0zi: Aki tud kockáztatni az nem gazdag, hanem átlagos. (A magyar lakásállomány 96%-a magántulajdonban van). Aki meg is teszi, az nem balek, hanem vállalkozói jellem.
Az, hogy majdnem tragédia lett a vége, ebből a szempontból részletkérdés.
2008. 12. 13. 10:00
Jaja, akit meg leütnek az utcán és kirabolják, az nem áldozat, hanem jókor volt jó helyen, ugyanis kiváló marketingszakember lévén megsejtette, hol készül pénzmozgás, és eleget tett a gazdasági szabályoknak.
Azért az ordas nagy buta hülyeséget meg ne magyarázd már!
Hogy nem adunk mindenféle embereknek pénzt, azt valahol ott tanítja meg az anyukánk, hogy nem ülünk be idegenek kocsijába. Akárhogy is magyarázod, ez egy ritka béna dolog, ami a legkevésbé azt bizonyítja, hogy te hajde mekkora vállalkozói jellem vagy.
Egyél kalácsot!
2008. 12. 13. 10:04
Aki több mint 10 millát tud kockáztatni, az nem átlagos, hanem gazdag.
A vállalkozói jellemben meg az is benne van, hogy a megfelelő mértékű kockázatot vállaljuk.
Téged a 0 realitásérzékeddel és emberismereteddel bepörgetett valaki, aki lefejt, mint a tehenet. Emiatt vagy haragban a világgal...
2008. 12. 13. 10:18
Rengeteg ember képes 10 millát kockáztatni. Majdnem mindenki, aki nem bérlakásban él (bérlakások aránya Magyarországon 4% alatt van).
---"0 realitásérzékeddel és emberismereteddel"
Miért is lenne nulla?
---"bepörgetett valaki, aki lefejt, mint a tehenet"
Megfeledkezel három dologról
1) 13 milliós viszontbiztosíték ügyvéddel ellenjegyezve
2) 100 milliós telek birtokosaként kezestársként szintén belépő milliomos após úr
3) A lakóparkos cég ügyvezető igazgatójától kapott igazolás (erről derült ki később, hogy tanár úr maga hamisította)
___
Sinkó: "nem adunk mindenféle embereknek pénzt"
Ez nem 'mindenféle ember', hanem a tanárom volt.
Az ember a tanárától nem feltételez ilyesmit. Miért is kellene?
___
Különben jóval többet kockáztattam 10 milliónál.
A 15 milliós lakást egy esetleges árverezésnél akár teljes egészében el tudták volna vinni. Ehhez jött még a 2,5 millió készpénz, amit átadtam a tanár úrnak. Tehát több, mint 17 milliót kockáztattam.
Azonban a 8 millióval szemben akkor is ott volt a 13 milliós viszontbiztosíték. Éppen ezért máig nem érzem úgy, hogy hibát követtem volna el. Szerintem az akkor birtokomban lévő információk alapján igenis logikusan cselekedtem.
2008. 12. 13. 10:56
"Szerintem az akkor birtokomban lévő információk alapján igenis logikusan cselekedtem."
Teljesen logikus jelzálogot felvenni a lakásodra, hogy kölcsönadj valami jöttmentnek, de idióta. :DDDDD
----
"Miért is lenne nulla?"
Köbö minden hozzászólás erre világít rá, te meg különleges vállalkozói érzéknek nevezed. Aztán mit értél el vele? Hogy van miért gyűlölni a "cionistákat"? Vagyis lehet mivel takarózni egy öblös, demagóg zsidajozás-tótozás után?
----
"Az ember a tanárától nem feltételez ilyesmit. Miért is kellene?"
Jaja, meg a nagyon szép pókokról se tételezi az ember, hogy esetleg megcsípi oszt meghal. Miért is kellene? Kiváló vállalkozói érzék.
----
"Különben jóval többet kockáztattam 10 milliónál."
Taps!
----
"Rengeteg ember képes 10 millát kockáztatni. Majdnem mindenki, aki nem bérlakásban él"
Persze. De a normális, felelős emberek nem teszik, mert gondolnak a családjuk jövőjére. Csak a remek üzleti érzékkel megáldott menóra rajzolók mernek kockáztatni. :DD
2008. 12. 13. 10:58
"Rengeteg ember képes 10 millát kockáztatni. Majdnem mindenki, aki nem bérlakásban él (bérlakások aránya Magyarországon 4% alatt van)."
De nem tíz milla saját vagyont, Endi...
"Miért is lenne nulla?"
Az eddigiek alapján, amiket eddig mutattál itt a blogon.
"Megfeledkezel három dologról
1) 13 milliós viszontbiztosíték ügyvéddel ellenjegyezve
2) 100 milliós telek birtokosaként kezestársként szintén belépő milliomos após úr
3) A lakóparkos cég ügyvezető igazgatójától kapott igazolás (erről derült ki később, hogy tanár úr maga hamisította)"
Anyád mit szólt mindehhez? Gondolom nem tetted zsebre, amit kaptál tőle...
"Az ember a tanárától nem feltételez ilyesmit. Miért is kellene?"
Miért is kellene feltételezni?
"Szerintem az akkor birtokomban lévő információk alapján igenis logikusan cselekedtem."
Miért nem gyűjtöttél még hozzá, miért nem kérted ki szüleid tanácsát? Nem azért, mert bizonyítani akartad, hogy Endike igenis okos gyerek, hiába mondja rá mindenki, hogy hülye mint a segg? Csak aztán fordítva sült el...
2008. 12. 13. 11:02
Egyszeri majmász: ----"remek üzleti érzékkel megáldott menóra rajzolók"
Nincs azzal semmi gond.
Ma is szívesen elvállalnám, ha mondjuk a talmudi gyűlöletirodalmat követő cionizmustól elzárkózó, a magyarság érdekeit elfogadó, és azokért dolgozni is hajlandó zsidó ortodoxok kérnének fel rá. Az EGYETLEN hibát ugyanis ott követtem el, hogy ilyenek helyett egy tőről metszett cionistával kezdtem. Márpedig a cionista - hogy Jézus szavaival éljek - a sátán zsinagógáját követi.
Bár én konzervatív, keresztény ember vagyok, kulturális értékként (antikvitásként) semmi bajom nincs a zsidó régiségekkel, szép, és értékes tárgyak azok.
2008. 12. 13. 11:06
"Bár én konzervatív, keresztény ember vagyok"
LOL
2008. 12. 13. 11:10
---"Anyád mit szólt mindehhez? "
Anyám bár egyéni ügyvéd, de akkor is kommunista viszonyok között szocializálódott. Villamosmérnök édesapámról szintén ez mondható el.
Ebből egyenesen következik, hogy középszerűen gondolkodnak, nem tudnak dinamikus, vállalkozói szemlélettel tekinteni a világra. Vagyis a véleményük jóformán mellékes.
---"Endike igenis okos gyerek"
Az lenne az okos, aki jósolni tud? Nem hinném.
Nem tudok jósolni, ezért adott pillanatban csak a rendelkezésre álló információk alapján tudtam dönteni. Azok pedig (miután a lakóparkos szerződések tartalmuktól elvonatkoztatott meglétét még a földhivatalban is leellenőriztem) nem jeleztek veszélyt.
Tehát igenis körültekintően és okosan döntöttem.
Adott pillanatban ez igenis így volt logikus, a következmények pedig egy egészen más lapra tartoznak.
2008. 12. 13. 11:13
"Anyám bár egyéni ügyvéd, de akkor is kommunista viszonyok között szocializálódott. Villamosmérnök édesapámról szintén ez mondható el.
Ebből egyenesen következik, hogy középszerűen gondolkodnak, nem tudnak dinamikus, vállalkozói szemlélettel tekinteni a világra. Vagyis a véleményük jóformán mellékes."
Nem kell a hablaty, mit mondtak?
De ha ezt gondolod róluk, akkor miért hozzájuk szaladtál, hogy rángassanak ki a szarból?
"Azok pedig (miután a lakóparkos szerződések tartalmuktól elvonatkoztatott meglétét még a földhivatalban is leellenőriztem) nem jeleztek veszélyt.
Tehát igenis körültekintően és okosan döntöttem.
Adott pillanatban ez igenis így volt logikus, a következmények pedig egy egészen más lapra tartoznak."
És kikérted olyasvalaki véleményét, aki képes " dinamikus, vállalkozói szemlélettel tekinteni a világra"? Vagy akkoriban csak te voltál ilyen széles e hazában?
2008. 12. 13. 11:19
G.Banshee: ---"Nem kell a hablaty, mit mondtak?"
Olyasmit, amit egy szürke, átlagos szemlélettel bármelyik átlagember mondana. Unalmas sablonokat.
---"ha ezt gondolod róluk, akkor miért hozzájuk szaladtál"
Mert a szar eltakarításánál szempontjából ez volt a logikus. :)
---"És kikérted olyasvalaki véleményét, aki képes 'dinamikus, vállalkozói szemlélettel tekinteni a világra'?"
Nem, mert bíztam magamban.
Mondjuk egy tapasztalt üzletember felhívta volna a figyelmem a hamisított papírok lehetőségére, és ezt jól átgondoltam volna, ez valóban lehetséges. Ennyiben valóban érdemes lett volna tanácsot kérnem.
De akkor is ott van az a tény, hogy a tanáromról volt szó.
2008. 12. 13. 11:34
Mért cionista? Az miből látszik?
2008. 12. 13. 11:35
A szavaiból és a mentalitásából.
2008. 12. 13. 11:36
:D:D:D:D:D
Te figyelj már... legalább megmondtad a szüleidnek, hogy "hamarosan bombaüzletet kötök, aminek érdekében kockára tettem az általatok kapott lakást"? Vagy meglepetésszerűen érte őket, amikor már benne voltál a szarban?
2008. 12. 13. 11:37
nem "általatok", hanem tőletek :D
2008. 12. 13. 11:38
általatok nekem adományozott
2008. 12. 13. 11:39
Endi a kozepesen gondolkodo szulei penzet szorja el, es abbol el mar 26 eve, miert lenne fontos ezek utan a velemenyuk? Nem is ertem. Meg mindig nem latjatok at, hogy itten minekunk egy meg nem erett zsenivel van dolgunk!
2008. 12. 13. 11:40
Endirol az jut eszembe mint ha Bill Gates fia elmenne egy kaszinoba feltenne 1 millio dollart a pirosra majd miutan kijon a fekete azt monana: konnyen jott, konnyen ment
2008. 12. 13. 11:43
Hát nekem nincs gyermekem, de asszem nem tudnám úgy félrenevelni, hogy majd 26 évesen ilyeneket mondjon rólam, aki addig mindent megadott neki...
Nem számít a véleményük, fasza...
2008. 12. 13. 11:44
Arra lennék kíváncsi, ők vajon olvassák-e ezt a sok szép gondolatot néhanapján?
2008. 12. 13. 11:45
Nagy nyilvánosság előtt mondja ráadásul (mert ezt a blogot tömegek olvassák ám).
Balfaszkám, anyád mit szól hozzá, ha ezeket olvassa? Mert ugyebár olvassa.
2008. 12. 13. 11:48
Ond: persze, az édesanyja szokta olvasni. Azt is elolvashatt már, hogy endi azért költözött el otthonról, mert egy-másfél óránál tovább nem bírja elviselni a szüleit. Ez komolyan így van, maga írta le egyszer. Az anyjától kapja a kaját, a pénzt, a lakást, a kocsit, de nem bírja elviselni. Fasza. Éljen a családi szeretet! A KERESZTÉNYI SZERETET...
2008. 12. 13. 11:49
C: ---"Vagy meglepetésszerűen érte őket, amikor már benne voltál a szarban?"
Anyám nagyon meglepődött, igen. :))
---"Nem számít a véleményük, fasza..."
Az, hogy én már egy frissebb gondolatmenetet képviselek, mint ők, kétségbevonhatatlan tény. Nem értem, miért lenne ez hálátlanság. Tiszta hülyék vagytok.
2008. 12. 13. 11:50
C: Az autonóm személyiségek néha nem illenek össze egy közös háztartásba.
Mi olyan különleges ebben?
Nem értem.
2008. 12. 13. 11:51
Az ember azt hinné, hogy a keresztény-konzervatív kultúrkörben a család az egyik legnagyobb érték.
Ha ilyeneket gondolnék a szüleimről, akkor is elszégyellném magam, nemhogy ha nyíltan hirdetném. Pedig nyilván nem értünk mindenben egyet (politikában meg aztán végképp).
2008. 12. 13. 11:55
"Az ember azt hinné, hogy a keresztény-konzervatív kultúrkörben a család az egyik legnagyobb érték."
Ott igen. Vannak barátaim, akik szép példát szolgáltatnak. Csakhogy endi vadliberális. A saját érdekei mindennél előbbrevalók, mérhetetlen a hatalomvágya, és full materialista.
2008. 12. 13. 11:56
Ond: ---"keresztény-konzervatív kultúrkörben a család az egyik legnagyobb érték"
Igen, és?
Mire akarsz ezzel kilyukadni?
---"Ha ilyeneket gondolnék a szüleimről"
Milyeneket?
Hogy a Kádár-korszak valóságában szocializálódtak?
Szerintem ez egy egyszerű tény.
Nem értem, mi a probléma ezzel.
2008. 12. 13. 11:59
C: ---"Csakhogy endi vadliberális."
Miért is lennek?
---"A saját érdekei mindennél előbbrevalók"
Ha ez így lenne, nem írnám ezt a blogot, ami bár a személyes karrierem szempontjából káros lehet, de a nemzeti ügyet ettől függetlenül remekül szolgálja.
---"mérhetetlen a hatalomvágya"
A változtatáshoz lehetőség kell.
Ha jobb világot akarunk, keresni kell rá a lehetőséget.
Mi a baj ezzel?
Nem értem.
---"és full materialista."
Ezt meg honnan veszed?
2008. 12. 13. 12:01
"Mire akarsz ezzel kilyukadni?"
Hát, csak vö. ezzel: "Az autonóm személyiségek néha nem illenek össze egy közös háztartásba."
"Milyeneket?
Hogy a Kádár-korszak valóságában szocializálódtak?"
Ez önmagában igen, de ha elé teszed, hogy "nem érdekel a véleményük, mert..", meg ez a másik mondat, hogy "Mert a szar eltakarításánál szempontjából ez volt a logikus. :)"...
Meg ilyenek. Nem érzékeled, hogy a szüleidet lenézni, pláne politikai okokból eléggé... hogyismondjam... gáz? Pláne ha még ők pénzelnek és hozzájuk rohansz, ha baj van.
2008. 12. 13. 12:07
Sodi autonóm személyiség. Igaz, hogy még életében nem dolgozott meg semmiért, mindent a szüleitől kapott, de ő autonóm b*zmeg. LOL:
2008. 12. 13. 12:14
Ond: Miért lenne a szüleim lenézése annak a ténynek a felismerése, hogy az élet a következő generációk továbblépéséről szól?
Nem értem. Az evolúció is valami ilyesmi, nem?
Pengető: Az olyan koszos, materialista hozzáállástól, ami mindent KIZÁRÓLAGOSAN a pénze vezet vissza, hánynom kell.
2008. 12. 13. 12:17
Attól még az előző generációt nem kell megtagadni.
2008. 12. 13. 12:24
Hát, ebben a koszos világban már csak pénzből élünk:D Ez ilyen. Persze nem minden a pénz, de sok mindent "megtestesíthet" önmagán túl is. Persze lehet, hogy ez csak szerintem van így, én mindenesetre így gondolkodom róla. Nincs értelme a materializmus miatt átkozódni. Pl:
Pénzadomány: társadalmi felelősség, nagyvonalúság, nemeslelkűség
Hazaadott pénz: felelősség, törődés
Baráti kölcsön: barátság, törődés
Takarékosság: előrelátás
és a többi. (persze nem mindig csak pozitív dolgokat)
2008. 12. 13. 12:42
49. Kettőnk közül én vezetek vissza mindent a pénzre? LOL
2008. 12. 13. 12:44
Ond: Nem tagadok meg senkit.
Pengető: Bizony te.
2008. 12. 13. 12:44
:)
2008. 12. 13. 12:44
Tök egyértelműen kiderült, hogy számodra a szüleid egy tőgy, szopod belúle a nedűt, de egyébként meg ott szarod le őket, ahol. Nincs ezen mit magyarázni.
2008. 12. 13. 12:45
53. Természetesen költői kérdés volt, te nagyeszű bölcs.
2008. 12. 13. 12:47
Pengető: ---"számodra a szüleid egy tőgy, szopod belúle a nedűt, de egyébként meg ott szarod le őket, ahol"
Nem igaz.
Evolúció. Az élet értelme az, hogy
1) tovább lépjünk az előző generációhoz képest
2) hozzásegítsük a következő generációt ahhoz, hogy túlléphessen a mi szintünkün
2008. 12. 13. 12:54
MONDOM: Nincs ezen mit magyarázni!
Kishíján uszorás kezére juttattad a tőlük kapott lakást, mert te, mint a következő generáció f*szagyereke és továbblépője, szartál arra, vajon mit gondolnak arról a szüleid, hogy jelzálogot veszel fel a lakásra.
.
Régebben közölted egyszer, nem is érted, mit csámcsogunk ezen, hiszen "a családi vagyon, a család az egység blablabla..." .....
Érdekes, mikor kockára teszed a kecót, akkor már nem annyira volt érdekes, ez családi vagyon, hogy anyádnak egyáltalán uólag beszámolj róla, csak mikor nyakigvoltál a szarban.
Jellemtelen figura vagy.
2008. 12. 13. 12:55
Kicsit sok az "érdekes", kevés a "hogy", de azért érthető....
2008. 12. 13. 12:55
"Evolúció. Az élet értelme az, hogy"
Bazmeg! BAZMEGBAZMEGBAZMEG! Platón haverommal két évezrede törtük a fejünket, de most leborulunk előtted, ó Sodeia! Mesélj még nekünk a monitorod megett terpentve, mi az élet értelme! Platónt okítsd a nemzetszocializmus csodálatos építményéről, Ciceró barátunknak pedig taníts a sodeiai rhétorikát!
:DDDDDDDDDDDDDD
2008. 12. 13. 13:08
"2) hozzásegítsük a következő generációt ahhoz, hogy túlléphessen a mi szintünkün"
Ezzel resszel nem lesz problemad, hidd el. Ezt mar cirka az anyamehben teljesiteni fogja....
2008. 12. 13. 13:23
Gondolom ti is értitek. Endi egy félresikerült gyerek. Az az idióta, aki azt hiszi magáról, hogy kurva okos. Hogy a szülei mindig az orra alá dörgölik, hogy ő valójában hülye, azt azzal magyarázza, hogy a Kádár-korszakban szocializálódtak.
Endi! Egyvalamit árulj el, mert érdekel. Téged ugye amikor általános és középiskolás voltál, a szüleid rugdostak, hogy tanulj, ugye? Ha ez nem így lett volna, te a magad erejéből tán valami szakmunkásképzőig jutottál volna, nemdebár?
A szüleid érdekében remélem, hogy azért van legalább egy testvéred...
2008. 12. 13. 13:31
Pengető: ---"mikor kockára teszed a kecót, akkor már nem annyira volt érdekes, ez családi vagyon"
Néha felül kell emelkedni a kisstílű kockázatkerülésen. Ha a pillanatnyilag birtokomban lévő információk alapján úgy tűnik, hogy a családi vagyon sorsát éppen az segíti a legjobban, ha csupán korlátozottan vonom be a család tagjait a döntésbe (értsd: jóformán egyedül döntök), attól az még a család érdekében történik.
Nagyon jól hangzott a tanár úr informatikai projektje, ezért segíteni akartam őt a magánéleti pénzzavarában is.
Ἀριστοτέλης: Az élet értelme igenis a generációk továbbfejlődése.
G.Banshee: ---"a magad erejéből tán valami szakmunkásképzőig jutottál volna, nemdebár?"
Mi az, hogy a 'magam erejéből'?
Nem értem.
Hogy lehet 'más erejéből' tanulni?
---"van legalább egy testvéred..."
Nincs.
2008. 12. 13. 13:43
"Az élet értelme igenis a generációk továbbfejlődése."
Ezt melyik aluljárós marketing könyved jelenti ki az előszóban? Szerintem nincs olyan ÉRTELMES, GONDOLKODÓ ember, aki akár csak a fejlődés szónak egyértelmű definícióját tudná adni. De szerencsére te itt vagy nekünk.
2008. 12. 13. 13:45
"Mi az, hogy a 'magam erejéből'?"
Hogy nem rugdosnak a szüleid, nem fizetnek be magántanárhoz, különórára, azaz nem azért tanultál, mert ha nem, akkor megvonják a zsebpénzedet, hanem mert egy szorgalmas gyerek voltál és tanulni akartál.
De sztem értetted te, ahogy mindenki más is...
2008. 12. 13. 13:47
Jó, túl szorgalmas tényleg nem vok, de ezt nem is állítottam soha. :-)
2008. 12. 13. 13:47
sodika: "Evolúció. Az élet értelme az, hogy
1) tovább lépjünk az előző generációhoz képest
2) hozzásegítsük a következő generációt ahhoz, hogy túlléphessen a mi szintünkün"
Baromira nem, ülj le egyes! Amiről te beszélsz az a Lamarckizmus, ami feltételezi a fejlődés linearitását, ahol egy egyszerűbb egyedtől mutatunk egy fejlettebb, összetett egyed felé. A Darwinizmus, amely később beigazolódott az élet példáin keresztül, bár bizonyítani valszeg sosem lehet, kicsit másról szól. Az evolúció célja a környezethez való tökéletes alkalmazkodás és az, hogy az egyed a környezetében a lehető legéletképesebb legyen, ez a fejlődés nem mindig lineáris.
Szüleidet illik tisztelni, és azért mert a szocializmusban szocializálódtak, még lehet hogy jobb döntést hoznak mint te, bár tény, én se kérnék gazdasági tanácsot attól, aki beléd pénzt invesztál :)
2008. 12. 13. 13:49
" vok"
Csak tudnám, a "vok"-ból miért mindig az agy hiányzik.
:DD
2008. 12. 13. 13:49
Tehát ha mondjuk nem egy olyan családba születsz bele, ahol az anya ügyvéd, az apa meg villamosmérnök, hanem mondjuk egy olyanba, ahol az apa mondjuk iparos, az anya meg bolti eladó, akkor max. szakmunkásképződ lenne...esetleg valami könnyebb szakközeped.
2008. 12. 13. 13:49
63. Néha felül kell. Ez nem az azeset volt. Itt is kibukik, hogy azt gondolod, okosabb vagy a szüleidnél, mert ők ugyebár kisstílűek lettem volna. Mégis te szoptad a f*szt, hogy van ez? Mióta ismerted ezt a "barátodat"?
62. Hát ez olyannyira így lehet, hogy Sodika már mesélte, hogy ő érettségi után pihizgetni szeretett volna, hiszen ez úgy dukál, de szegénykének anyuci nem hagyta, ezért volt kénytelen OKJ-ézni a kicsike.......
2008. 12. 13. 13:53
Jajj ezek a Kádár-rendszerben szocializálódott szülők nem értik meg, hogy érettségi után ingyenélni ameddig akarunk valójában tök normális...
2008. 12. 13. 13:56
Egy évig akart csak pihenni ez a zsenifigura, utána meg ment volna egyetemre. Haha. Szerintem meg nyitott volna egy pólóboltot, amekkora balfasz.
2008. 12. 13. 13:57
k0zi: ---"Amiről te beszélsz az a Lamarckizmus"
Jó, akkor lamarckista vagyok. Na és? :)
---"Szüleidet illik tisztelni"
Ki mondta, hogy nem tisztelem őket?
G.Banshee: "Tehát ha mondjuk nem egy olyan családba születsz bele"
És ha kerekeim lennének... :)))
Pengető: ---"azt gondolod, okosabb vagy a szüleidnél, mert ők ugyebár kisstílűek lettek volna"
Igen, ez kb. stimmel.
---"Mégis te szoptad a f*szt, hogy van ez?"
Ezt már ezerszer elmondtam. Az utólag ismert végeredmény független tényező attól, hogy valami az adott pillanatban elérhető információk birtokában logikusnak látszik-e.
Pengető: ---"Sodika már mesélte, hogy ő érettségi után pihizgetni szeretett volna"
Úgy is kellett volna.
Egy év pihenő egyes helyeken tök megszokott dolog.
Én ebből kimaradtam. :(
2008. 12. 13. 14:03
"És ha kerekeim lennének... :)))"
Nah, azok pont nincsenek. Ha pár kerékkel több lenne neked, akkor talán elérnéd egy selyemmajom szellemi szintjét.
"Az utólag ismert végeredmény független tényező attól, hogy valami az adott pillanatban elérhető információk birtokában logikusnak látszik-e."
Megfelelő mennyiségű iq birtokában nagyobb eséllyel be tudod lőni az adott pillanatban logikusnak tűnő dolog végeredményét.
A helyedben legalább az ügyvéd anyámat mindenképp megkérdeztem volna...
"Egy év pihenő egyes helyeken tök megszokott dolog."
Hol?
2008. 12. 13. 14:04
Elpihizgetni egy évet, az luxus.
2008. 12. 13. 14:06
"Ezt már ezerszer elmondtam. Az utólag ismert végeredmény független tényező attól, hogy valami az adott pillanatban elérhető információk birtokában logikusnak látszik-e."
Nagyon jól hangzik, de nem változtat azon, hogy normális társadalmi és családi életet élő emberek nem szoktak egyedül dönteni jelzálogokról. A szüleidnek igaza lett volna. Tény.
2008. 12. 13. 14:06
pardon, igazuk!
2008. 12. 13. 14:12
G.Banshee: ---"Megfelelő mennyiségű iq birtokában nagyobb eséllyel be tudod lőni az adott pillanatban logikusnak tűnő dolog végeredményét."
Ha téves, kevés, és megtévesztő a körülmények alapján 100%-osan biztosnak tűnő infó, nem segít az IQ.
Ráadásul ezen a téren nem is volt gond, elvégre én okosan és intelligensen döntöttem. Mindössze az információk hiányos jellegéből fakadt, hogy utólag ez nem feltétlenül tűnik életem legokosabb döntésének.
---"A helyedben legalább az ügyvéd anyámat mindenképp megkérdeztem volna..."
MI A FASZÉR'?
Pontosan tudtam, mit mondana xDDDDDD
---"Hol?"
Hát... hallottam ilyenekről.
2008. 12. 13. 14:15
Pengető: ---"normális társadalmi és családi életet élő emberek nem szoktak egyedül dönteni jelzálogokról"
Meg akartam kímélni anyámat (és mellette saját magamat) a saját korlátolt gondolkodásának növekedésellenes következményeitől.
Földhöz ragadt gondolkodással az ember földhöz ragadva marad.
2008. 12. 13. 14:21
"Ha téves, kevés, és megtévesztő a körülmények alapján 100%-osan biztosnak tűnő infó, nem segít az IQ."
Hát ha ez van, akkor nem kockáztatok.
"Ráadásul ezen a téren nem is volt gond, elvégre én okosan és intelligensen döntöttem. Mindössze az információk hiányos jellegéből fakadt, hogy utólag ez nem feltétlenül tűnik életem legokosabb döntésének."
Az okosság, az intelligencia és Kiss Endre Farkas egymást kizáró dolgok.
"MI A FASZÉR'?
Pontosan tudtam, mit mondana"
Igen, a jogi tapasztalata birtokában azt mondta volna, hogy ne ugorj ebbe bele, mert átvágnak, mint szart a palánkon. Ahogy történt...
"Hát... hallottam ilyenekről."
Arról nem hallottál, hogy egy verőfényes decemberi hajnalban egy repülő szőnyegen utazó hosszúszakállú turbános figura gyrost majszolgatva átrepült a Lánchíd alatt?
2008. 12. 13. 14:25
79. Tényleg nem tűnik fel, hogy baromira nem ők lettek volna korlátoltak, hanem te szoptad a brét, a nagy haladásban?
Hagyd már ezt a faszságot. Hülye voltál, mint a seggem, átbasztak, ennyi.
A te gondolkodásod nem földöhözragadt, hanem három méterrel a föld alatt van. "Okosan és intelligensen"
ROTFLOL. Még egyszer: Aki okos és intelligens, az nagyjából soha nem írja le magáról ezeket. Te meg naponta....
"Hallottam ilyenekről" LOOOL, annyira szar vagy, hogy az már vicces.
2008. 12. 13. 14:35
Ti leragadtok a következményeknél, pedig én az előzmények valóságáról beszélek. Na mindegy, megyek inkább ebédelni valahova.
2008. 12. 13. 14:40
Az előzmények valóságában egy olyan ember, akinek három számjeggyel kell írni az IQ -ját, elküldte volna azt a faszit a picsába.
Hova mész kajálni, a Kádár rendszerben szocializálódott anyádékhoz?
2008. 12. 13. 14:43
Nem gondolod, hogy a szegény Sodika családi ebéden venne részt.
Mivel ő szegény, azért elmegy mondjuk gyrososzni.
2008. 12. 13. 15:47
Pengető rátrafált. Tényleg gyrosozni voltam :-))
2008. 12. 13. 16:22
És kettőt is evett!:DD
2008. 12. 13. 18:12
SZIA SODI ÖSSZEGYŰJTÖTTÉTEK MÁR TOMCATTEL A SZAVAZÓCÉDULÁKAT??? EZ SOK EMBERT ÉRDEKELNE!
2008. 12. 13. 18:31
Blogin: "eltérő mértékben, de morálisan mind-mind felelősek vagyunk a kialakult helyzetért. "
Blogin kezdi megérteni, hogy mi a helyzet kis hazánkban valójában. Egyre szimpatikusabb számomra ez a Blogin.
2008. 12. 14. 12:06
sodika: szüleid tisztelete abban nyilvánul meg, hogy nem nézed le a gondolkodásmódjukat, illetve ha nem is értesz velük egyet, akkor sem beszélsz róluk ilyen módon a nyilvánosság előtt.
Nekem az jön le, hogy te éled az életed, mindig meghozod önállóan a földhöz ragadt szüleid véleménye nélkül a döntésed, majd amikor baj van, akkor rohansz vissza hozzájuk. Egyébként nem értem mi a baj, azzal a gondolkodással, amit édesapád és édesanyád képvisel, ha annyira földhöz ragadt lenne, akkor nem tudtak volna aládrakni egy ingatlant, meg milliókat a zsebedbe. Amit te utánna ellutriztál szépen, de persze erről rögtön a zsi... bocs, cionisták tehetnek, mert te tökéletes és jó döntést hoztál.
Szánalmas vagy, remélem a szüleid nem olvassák el azokat a sorokat, amiket róluk írtál, mert nem érdemlik meg.
2008. 12. 14. 12:12
k0zi. ---"ha annyira földhöz ragadt lenne, akkor nem tudtak volna aládrakni egy ingatlant, meg milliókat a zsebedbe"
Ha "ANNYIRA" nem is, de sok vállalkozóhoz képest eléggé. A rendszerváltásnál se használták ki igazán a lehetőségeket, pedig két egyetemet végzett embertől ez igenis elvárható lett volna.
---"szüleid tisztelete abban nyilvánul meg, hogy nem nézed le a gondolkodásmódjukat,"
???
Akkor nem lehetne tovább lépni. Ami - mint mondtam - az élet értelme.
2008. 12. 14. 13:01
"Akkor nem lehetne tovább lépni. Ami - mint mondtam - az élet értelme."
Érdemes lenne a mondat második felét is elolvasni, mert én igazán abban látom a hibát. Az hogy élből eldobod a szüleid gondolkodásmódját az lehet szimpla hülyeség is, de amikor ezt kiteregeted mindenkinek, az tiszteletlenség.
Egyébként a te gondolkodásmódod azt mutatja, hogy tökéletesen abszolváltad azt a túlzott liberális gondolkodást, amitől hányni tudnék. Mert ugye azok szokták hajtogatni, hogy majd én megmondom, én jobban tudom, de persze amikor ordas nagyot hibáznak, akkor mindenki felelős érte, csak ő nem, mert ő tévedhetetlen.
"A rendszerváltásnál se használták ki igazán a lehetőségeket, pedig két egyetemet végzett embertől ez igenis elvárható lett volna."
Érdekes módon, ha megnézed a mérleget, te erősen minuszban vagy, mert kihasználtad a lehetőségeidet és okos voltál, ők pedig nem, de cserébe alád raktak egy házat meg milliókat a zsebedbe. Akkor lehet ők mégiscsak jobban tudnak valamit nálad. Persze jöhet az, hogy "nem volt elég információ a birtokomban" blablabla, csak éppen édesanyádék lehet pont ezért beszéltek volna le téged :)
2008. 12. 24. 1:42
Vannak dolgok itt, amik sütnek kifelé ezekből az oldalakból. Az egyik, hogy az együgyű nördöt beszopatta (lehet hogy előtte még le is szopatta) a zsidó tanára, erre beállt antiszemitának meg neomagyarnak, amihez korábban fingja nem volt. Ezt az egyszerűen átlátható körülményt mindenféle ostoba mentegetőzéssel próbálja itt kendőzni.
Ki az az igazi magyar, aki egy ilyen ócska zsidó trükknek bedől és mindenét ráiratja? Az vagy azt sem tudta pár éve, mi az hogy zsidó, vagy köze nem volt az oldalakon most található tartalmakhoz - se a magyar vonatkozásúakhoz, se a zsidósakhoz.
Röviden: azért kezdte utálni a zsidókat, mert személyes gondja lett egyikükkel. Majd jól nyitott erre a témára egy blogrendszert. Szép. Micsoda alpári dolgokból származtathatók az eszmék. Nem is csoda, hogy nap nap után történnek a buta ország buta lakói előtt olyan pálfordulatok, mint amit a liberális lobogószakállú fiatal demokratából lett jobboldali demagóg polgári népvezér figurájától láthattunk.
Ezek mellett sodi magánszopásából az underground neomagyarizmus weblovagjává válás igazán nem feltűnő jelenség. Nem is nagyon vette észre senki.
A másik az a mérhetetlen ostobaság, ahogyan az ezen és a csatlakozó oldalakon és blogokon megjelenő neomagyarok próbálják szánalmas, dohos külsőségeikkel megoldani a neoliberalizmus problematikáját, hogy finoman fogalmazzak.
Ez kicsit olyan, mint az F16-os és az albán légierő viszonya, az albán felveszi a legszebb subáját és a kampós botjával éktelen rikoltozás közepette hadonászik az ég felé.
Ez mennyire hatja meg az F16-ost?
A példa persze nem elég jó.
A külsőség és megnyilvánulás alapú harcmodor elvárt jelenség pontosan az által a globális hatalom által, amely ellen fellépni próbál. Azaz, pontosan annak az érdekeit szolgálja.
Milyen kiválóan lehet hivatkozni Árpádsávra meg fekete egyenruhákra! Milyen kiváló pereket lehet nyerni ellenük a saját hülyeségüket felhasználva.
Felbecsülte-e valaki, hogy a hülye, ódon és ijesztő külsőségeikkel mekkora támogatóbázist risztanak el az egyébként buta (tehát edukálható és befolyásolható) tömegekből?
Jó, hogy a rovásirást nem akarjátok bevezetni az elemiben, már igy se tud olvasni a gyerekek túlnyomó része. De akkor legalább nemcsak az MSZP nyugdijasok hörögnének rátok, hanem a pár maradék magyar kisgyermekes anya is.
Még egy személyes idézet soditól a szüleiről:
"A rendszerváltásnál se használták ki igazán a lehetőségeket, pedig két egyetemet végzett embertől ez igenis elvárható lett volna."
Ha fingod lenne arról, amit beszélsz, tudnád, ez azt jelenti leforditva, hogy a szüleid nem loptak, mint a módszerváltó bagázs, hanem becsületes emberek.
Egy logikai lépéssel továbblépve ez pedig azt jelenti, hogy azért sirdogálsz, mert nem fértél hozzá a globalista módszerváltó elit húsosfazekához - akár a szüleid által. Akkor pedig csukd be az oldalaidat, mert hazug vagy.
Ugyanis még odáig se jutottál el (az Árpádsávot tönkretevő, az ellenoldalnak naponta kiváló támadási felületeket adó bakancsos-feketeinges idióta havereiddel együtt), hogy a történet nem jobb és bal oldalról szól itt, hanem fentről és lentről. A fentet majdnem jól eltaláltad itt az oldaladon, még akkor is ha ez nem igazi beállitódás, csak egy személyes anyagi bukta következménye. Te (mi) meg lent vagy(unk) - ez a baj. Ezt kéne megoldani, de nem azon a módon, ahogy nekiálltatok.
"Tartsd az ellenségedet magadhoz legközelebb és vedd őket körül barátaiddal, hogy mozdulni se tudjanak."
Ez nem zsidó mondás, kinai. És jobb, ha már ma elkezded tanulni azt a nyelvet, mert még a te életedben szükség lehet rá.
Ezt mondom. Csupa jóindulattal.
2008. 12. 24. 1:55
"Tartsd az ellenségedet magadhoz legközelebb"
Ezt bővebben is kifejthetnéd, mivel egyrészt "ezek" nem állnak szóba csak úgy "bárkivel" másrészt közel tartani őket (gyakorlatilag közéjük keveredni) csak úgy lehetne, hogy hasonlóan viselkedünk, mint ők. De mi nem fogunk hasonlóan viselkedni (egyrészt a cél nem szentesíti az eszközt), mivel éppen ez különböztet meg minket tőlük, másodszor nem fogunk az ő általuk kialakított szabályok szerint a saját maguk által kialakított "harcmezőn" küzdeni, mert az a biztos kudarccal egyenlő.
Valami okos ötlet, kisoskos?
2008. 12. 24. 9:17
Te Basti, te csak félig olvastad el Wilbur Smith: A folyó istene c. regényét?
2008. 12. 24. 10:11
""A rendszerváltásnál se használták ki igazán a lehetőségeket, pedig két egyetemet végzett embertől ez igenis elvárható lett volna.""
No igen, ennek az ennyire nyílt kimondásán én is meglepődtem. Ezért mondom, ez a nagy mélymagyar nemzetieskedés is csak egy ócska ideológia. Csak a húsosfazék számít.
2008. 12. 24. 10:14
Ond: Ha szerinted a megfelelő piaci rés megtalálása és kielégítése a húsosfazékról szól, nem pedig embertársaid szolgálatáról, akkor nagy gondok vannak a gondolkodásoddal.
2008. 12. 24. 11:03
Basti, kösz hogy előjöttél a népképviselet nevében. Nem nekem kell tehát állitanom bármit immár, hanem jön maga a nép, a harcra képtelen obszidián baltáival és kinjában falrajzokat készit arról, hogy kéne megölni a kigyót, ahelyett, hogy megtenné. Meg még bosszantja az is, hogy csipik a bolhák, de a vakarózáson kivül nem sok esélye van tenni ellenük, a rovarirtók feltalálására még várnia kell pár ezer évet.
A cél nem szentesiti az eszközt? Ez aranyos. Majd fejtsd ki bővebben.
Addig is elképzelem ennek alapján az eddigi háborúkat, ahol a szembenálló felek az aktuális ideológiai könyvükkel a hónuk alatt megindultak egymás felé, majd a harcvonalban ráolvasással, győzködéssel és vitatkozással gyűrték le egymást. Semmi kardélrehányás, mustárgáz és atombomba. Aki hangosabban ordit és fényesebb a bakkancsa (sic), és több zászlót lobogtat, az nyer.
Az ember a legundoritóbb faj a földön, mert nemcsak azért öl, hogy egyen - azaz a lét- és fajfenntartását biztositsa - hanem azért is, hogy egyes csoportjai által rátolt ideológiák alapján az adott csoport létfenntartását biztositsa más fajtársa halála vagy akár saját maga feláldozása által. És hangsúlyozom, nem más fajokat öl ekkor (hogy megegye, mint egy állat), hanem a sajátját.
Az állatvilágban ilyesmire legfeljebb túlszaporodáskor van példa, de erre az esetre ott kialakultak olyan mechanizmusok, melyek az eredményt - hülye képzavarral élve - "humánusan" hozzák meg.
Ilyenek a reprodukciós képesség csökkenése, betegségek terjedése vagy a gyengébbek elhullása a nem kielégitő táplálékkinálat miatt.
(Itt jegyzem meg, hogy magyar helyesirásom tökéletes, de új a laptopom és a kurva hosszú "i"-t nem vagyok képes rajta megtalálni, ezért nem használom konzekvensen).
Na, ha eddig követtél, akkor talán körvonalazódik már valami. De még egy helyzetet képzelj el.
Itt vagyunk mi, az előbb jellemzett emberi faj és megérkeznek ide egy másik, mondjuk földönkivüli civilizáció képvielői. Rendelkeznek azzal a tulajdonsággal, hogy az ember képében tudnak megjelenni, elvegyülnek. Ilyen témájú sci-fi filmeket jobb-rosszabb megoldásban számtalant láthattál.
Itt vannak, elvegyülnek, stratégiai pontokon helyezkednek el. Összebarátkoznak a földi fontos emberekkel, egyszerű, de ügyes eszközeikkel manipulálják azok döntéseit. Felismerik az ember gyengeségeit és tudatosan használják őket - ellenük és saját céljaikra. Nem akarják azokat megjavitani. Nem, mert kiválóan alkalmasak az ember tönkretételére, csak fel kell azokat erősiteni és egyre többször előhivni.
Létrehozzák a tökéletes mimikrit, amikor a sokasodó bajok okaként az emberek a saját különféle csoportjaiknak szembenállását látják a bajok forrásaként. Ezek a csoportok beöltöznek törzsi maszkjaikba és ily módon kifestve rázzák dárdáikat egymás felé. Az alienek pedig jókat kuncogva figyelik ezt. Sőt néha ők is felvesznek egy-egy maszkot. Ők is elvegyülnek a csoportokba, hogy a kontrollt megőrizzék. Ha lankad a dárdarázás, bedobnak egy-egy ötletet, nehogy lankadjon az aktivitás.
Nem akarják elpusztitani az emberi fajt, ennél jobbat számitottak ki matematikusaik. Az emberi történelmet lepörgetve meglátták, hogy az embernek igénye van a szolgai létre. Az emberek nem érettek meg az egyenlőségre, történelmük némely zsákutcája bizonyitja ezt. Vezetőt keresnek, akit követni lehet, szolgálni lehet. Tervük tehát nem más, mint az emberek vezetőivé válni és az embert a szolgálatukba állitani, anélkül, hogy az emberek nagy tömegei ezt akár észrevennék. Teszik ezt azért, hogy ne érezzék az emberek a leigázottságot, mert ez szükségtelen és akár veszélyes érzelmeket ébreszthet bennük, melyeknek kontrollálása szükségtelen erőfeszitéseket igényelne ellenük.
Nem használják az emberek történelmében általános leigázási módszereket (háború, terror, stb) - legalábbis nem vesznek benne részt. Ezekre évszázadok alatt számos ellenérzés alakult ki, ráadásul valamely résztvevői oldalon való tömeges részvételük leleplezné őket.
De van ezzel egy baj. Ha az a vezető jó, akiket az emberek követni akarnak, az hátráltathatja - akár hosszú időre - céljaik elérését. Ezért előszeretettel keresnek vezetői poziciókat vagy az emberek vezetőinek közelségét, tanácsadói formában. És olyan okos dolgokat mondanak nekik, hogy ezek a vezetők igen hálásak és legtöbbször gazdagok is lesznek.
Szivesen uralják azokat a területeket, melyek az emberi gyengeségek kiszolgálására szolgálnak: a vágyak felkeltését, a vágyak-mohóság kielégitését, a tudatalakitást, az emberek egymás elleni ütközéseinek ütközőpontjait és bármely területet mely az emberi társadalmak hatalomgyakorlásának közelében van.
Mig tehát az ember küzdelmeiben vagy saját keze (és az az által használt fegyverzet) a hagyományos módszer a hatalom megszerzésére, az idegenek egyetlen szervüket használják az ember elen: az agyukat. Ezzel megfigyelnek, manipulálnak és stratégiákat készitenek. Mint a jó sakkjátékos. Több lépéssel előre tudják ellenfelük lépéseit és a sokadikra is megvan a válaszlépésük - csak kivárják, mig az ellenfél a saját logikája szerint besétál a csapdába.
Ilyen stratégia ellen törzsi maszkokba öltözéssel, sámánszövegek skandálásával lehet-e hatékonyan fellépni? Vajon ez a magatartás alapvetően tudja-e ellensúlyozni az idegenek tervének végrehajtását, vagy legfeljebb annyit közöl teátrális és legtöbbször támadható, elitélhető módon, hogy "itt vagyunk ám mi is" - amit úgyis tudnak?
Ebben a sci-fi novellában az ember már rég az idegenek stratégiája szerint él, de tömegei erre még nem jöttek rá. Arra sem, hogy az idegeneknek van még egy képességük - az arra alkalmas emberi egyedeket átlényegitik az ő képükre, mert uralkodásukat nem túlszaporodás által kivánják elérni. Hely akad bőven, ahol egyes földrészek lakóinak éhinség és járványok által történő megtizedelésével nem törődnek. A természeti katasztrófák, a következő jégkorszak szintén kevéssé okoz gondot, mert annyi használható terület marad majd, hogy ott ők elférjenek. Az ember pedig mindent megtesz, hogy hamar eljuttassa a Földet abba az állapotba.
Szóval, summary a sci-fi történetről: a világ egy fejlett civilizáció stratégiáját éli, ahol az idegenek módszeresen megtervezett pszichológiai hadviselése ellen egy elavult, fizikai és több módon támadható eszközrendszerrel próbálnak az emberek fellépni. Lövik a repeszt az alienek energiapajzzsal körülvett cirkálóira és nem tanulnak abból, amikor látják, hogy azok lepattannak onnan - sőt igen gyakran úgy pattannak vissza, hogy azokban okoznak kárt, akik kilőtték őket.
Ha jók lesztek, lehet, hogy egyszer elmesélem a folytatást. De nem sámángyűlésen.
2008. 12. 24. 11:36
Na még egy gyorsat a sci-fi novellából gondolatébresztőnek.
Hova nem tud egy alien beférkőzni? Egy olyan csoportba, ahol megtévesztő mimikrijét nem tudja alkalmazni, mert nem képes azt a formát felvenni. És ez nagy gyengesége az idegeneknek. Persze az emberiség infiltrált része erre nem jön rá.
Ha az a csoport, melyhez az alien nem tud igazodni a fenti hiba miatt, kettőt tehet. Ha a csoport gyenge, megöli.
Ha erős, akkor gondban van.
Novellánk Földjén van ilyen erős csoport, mely rendelkezik a fenti védelemmel. Olyan erős, hogy nem is nagyon foglalkozik az alienek szokásos módszereivel, akár nyugodtan használhatja külsőségeit is, az alienek ezeket nem tudják igazán támadni. Persze próbálják. Ezért ez az erős csoport néha picit változtat a struktúráján, hogy ne adjon támadási felületet.
Közben aktivan megindult azoknak a javaknak a birtoklásáért, melyeket az alienek is akarnak. Szövetségeket keres azokkal a gyenge csoportokkal, melyek az alienek által pusztulásra vannak itélve. Az alienek által fertőzött csoportokkal semleges, egyetértésre törekszik velük.
Az alienek ezért újabb stratégiákkal jönnek elő, akár a pusztulásra itélt csoport képviselőit is bevonja játékába, megtévesztés céljából.
Mert az erős csoport embereit képtelen. Az erős csoport stratégiája valamilyen formában hasonló az alienekéhez, de ez véletlen, nem az alienek műve.
Közben a legjobban leigázott csoportok országai ügyet sem vetnek az erős csoportra, nem látnak túl pár száz kilométeres körzetükön, akár le is nézik azokat, akik ehhez az erőhöz tartoznak. Mert a saját értelmezésükben az a csoport nem erős, csak nagy. De mivel ez a csoport más - és a másság bekódolt elitélése, lenézése az alienek által fenntartott sőt fokozott - nem foglalkoznak vele. Az a csoport pedig velük, mert jól megvan magában.
Igy aztán a gyenge és kicsi csoportok elhullásra vannak itélve. Lenne lehetőségük pedig kettő is: az edukáció és a szövetségesek keresése.
De az egyikhez lusták vagy gőgösek, a másikhoz pedig túl sok előitélettel rendelkeznek.
Na vajon ki találja ki a novella ezen szereplőinek kilétét?
2008. 12. 24. 11:42
Húú, digiteye, ez aztán kimerítő.
Majd ínségesebb időkben lehet, hogy kiemelem külön posztba, mert annyira jól foglalja össze a lényeget. :-))
2008. 12. 25. 11:32
sodi, ez nem kimeritő, épp csak izelitő egy alternativ és itthon még kevéssé beindult dologról. Kiegészitő olvasmány itt: http://www.kibulizottorszag.net/index.html
Na ez kimeritő. Eötvös József pironkodik sirjában, olyan körmondatok vannak benne. De ha valaki komolyan át akarja látni a témát, annak muszáj ezeken átrágnia magát. Jó olvasást, most úgyis ráértek.
Töltött kápi, egér, monitor, ennyi kell.
Mire a végére érsz, úgy benyomsz egy tepsi töltött káposztát, hogy észre se veszed. Úgyis fel kellene szedned egy kicsit :)
Boldog Karácsonyt!
2008. 12. 25. 11:46
És egy kis szemantika.
A kultúránk megőrzésének egy fontos eleme régóta b@ssza a csőröm.
Ez pedig a "magyar" netbeszéd. Ilyenek, mint "poszt".
Az ál-magyaritó szavak, mint a "poszt" rémes kihatással vannak nyelvünkre. A poszt magyarul őrt vagy poziciót jelent.
"A strázsák egész éjjel posztoltak helyükön." Ez magyarul van.
"Ezt a posztot már betöltötték." Ez is.
A post, mint elküldött üzenet sz-szel irva rémes és egyfajta kinlódást jelöl, mellyel egyesek erőlködnek, hogy magyarul nézzen ki egy szó.
Nem baj, ha nincs frappáns szó egy angol eredetire. Nemzeti identitásunkat nem az fogja tönkretenni, ha röhejesen "magyarositunk" kifejezéseket.
Nyugodtan lehet használni úgy, hogy "post".
De van még jobb: üzenet. Ez magyarul is van. Picit többet kell hozzá pötyögni, de megéri.
Alternativák: "válasz", "bejegyzés", de biztos van még más is.
Ha pedig valaki azt irja, hogy "Dubaj", olyannal többet nem állok szóba. Mert az már a "plázaceleb" kategóriát súrolja. (alulról)
2008. 12. 25. 13:12
Na nem mintha az eredeti jelentésű "poszt" nem a németből átvett, magyarosított jövevényszó lenne éppen ugyanúgy, egy z betűt betoldva....
2008. 12. 25. 13:47
Szia Pengető, kösz hogy elolvastad a lábjegyzetet. Most kérlek fordits pár percet a lényegre is, mely a feljebb található bejegyzéseimben van. Nem baj, ha fikázol, csak próbáld a lényeget is meglátni.
Egyébként meg igazad van - a poszt eredeti értelmében valóban nem eredeti magyar szó. Ettől függetlenül zavaró, ha egy már régen meghonosodott szóra egy teljesen új jelentés bekerül - pláne ha volna alkalmas magyar megfelelője. Miközben teljesen szükségtelenül magyaritunk olyan kifejezéseket, mint Dubai. Most az "i" lecserélése "j"-re magyarabbá teszi a szót? Vagy inkább viccessé, mert nem történik más, mint a fonetikus hangzás irásba történő átvitele. Ami szánalmasan néz ki.
Más nyelvekben is csináltak ilyet, elég vicces eredményekkel. Pl. a maláj nyelvbe a motorbicikli az angol motorcycle-ből "motosikal"-ként került át....
Idáig nem kéne eljutnunk.
2008. 12. 25. 13:54
103. Fikázok? Nyugalom. Nem kell lelki életet élni egy árta(lma)tlan megjegyzés kapcsán.
Én is az értelmes (!) magyar kifejezéseket pártolom egyébként. De pl. liftezni lehet, felvonózni (vagy pláne felvonókészülélezni) viszont már viccesebb.... stb. Ez a helyzet egyébként a poszttal is. "Posztolni" lehet egy bejegyzést. De bejegyzéselni? Az elküldeni is ugye kicsit mást jelent. Nem olyan egyértelmű ez.
Amúgy elolvastam a "lényeget" is.
2008. 12. 25. 13:58
Ismét igazad van, Pengető. Nem volt ez fikázás a részedről - én is inkább csak megelőlegezni akartam a lehetőséget, hogy akár fikázz is (azaz köss bele szavakba, ha akarod), nem zavar, csak olvasd el a lényeget is. Boldog Karácsonyt!
2008. 12. 25. 14:01
Semmilyen rossz szándék nem volt bennem a "belekötés" kapcsán. Boldog Karácsonyt.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.